Udział własnościowy Ford Motor Company w Mazdzie zmniejszy się z 33,4 proc. do niewiele ponad 13 proc. 20 proc. akcji amerykański koncern sprzeda Japończykom za 540 mln dolarów. Jednak to nie oznacza rozwodu po blisko 30 latach "małżeństwa" - obie firmy dalej zamierzają współpracować.

Reklama

“Sprzedaż udziałów przez naszego partnera, firmę Ford, nie spowoduje żadnych zmian w strategii Mazdy. Będziemy kontynuować budowę silnej marki, bazując na nowych modelach i ciągłym podnoszeniu efektywności naszego działania. Strategiczne partnerstwo obu koncernów będzie trwać w dalszym ciągu, a jego przejawem będą liczne inicjatywy joint-venture oraz współpraca przy opracowywaniu nowych platform i jednostek napędowych” - powiedział Hisakazu Imaki, prezes zarządu i przewodniczący rady nadzorczej Mazda Motor Corporation.

"To porozumienie pozwala Fordowi na zebranie funduszy potrzebnych do dalszego rozwoju w ramach przyjętej strategii produktowej. Jednocześnie dotychczasowa, owocna współpraca będzie kontynuowana z korzyścią dla obu firm" - zapewnił Alan Mulally, prezes zarządu Ford Motor Company.