Dzięki zwycięstwu Loeb (C4 WRC), panujący mistrz świata, umocnił się na szczycie w generalce sezonu 2008 - ma 106 punktów. Także zespół Citroena zabezpieczył swoje prowadzenie w klasyfikacji konstruktorów (169 punktów).

Drugie miejsce wywalczył Fin Mikko Hirvonen (Ford Focus WRC). Trzecie podium wywalczył Belg Francois Duval (Ford Focus WRC). Także z Forda był czwarty kierowca - Fin Jari-Matti Latvala.

Ford zdobył na Korsyce najwięcej punktów spośród wszystkich zespołów fabrycznych. Jednak nie obyło się bez strategicznych rozgrywek. Duval celowo wjechał na start ostatniego oesu o dwie minuty za wcześnie - dostał 120 sekund kary, a Latvala rozmyślnie spóźnił się na tę samą próbę. Efekt? 90 sekund kary.

Po tych manewrach Hirvonen powrócił na drugie miejsce w klasyfikacji rajdu i na dwie rundy przed końcem serialu traci do Loeba 14 punktów (Fin jest drugi w klasyfikacji generalnej - 92 punkty). Zespół BP-Ford Abu Dhabi zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji producentów - 146 punktów.

Z 16 odcinków specjalnych Loeb wygrał 14, w tym jeden ex aequo z Finem Jari-Matti Latvalą. Po jednym zwycięstwie zanotowali Duval i Hirvonen.

Obrońca tytułu mistrza świata prowadził od pierwszego odcinka specjalnego, później wygrał dziesięć następnych. Na 12 odcinku triumfował Duval, na 15 Loeb i Latvala. Ostatni oes wygrał Hirvonen.

Za trójką kierowców Forda na piątym miejscu wylądował Petter Solberg z Subaru. Tuż za nim ukończył rajd jego kolega z zespołu Chris Atkinson.

Punkty dla swoich zespołów zdobyli ponadto Matthew Wilson (Ford) kierowca zespołu Stobart, ósmy na mecie. Dla Suzuki punktował Toni Gardemeister, który ukończył rajd na trzynastym miejscu.

Do końca rajdowych mistrzostw świata 2008 zostały jeszcze dwie imprezy. Po dwóch rajdach asfaltowych mistrzostwa powracają na nawierzchnie szutrowe. Przedostatnia runda serialu, Rajd Japonii odbędzie się na przełomie października i listopada kierowców czeka start w Japonii. Rajd Wielkiej Brytanii zaplanowano na początek grudnia.