Ludzie z Suzuki dotrzymali słowa - prototyp A-star, który poznaliśmy w marcu w Genewie oszlifowano do kształtów najnowszego alto. Pięciodrzwiowy samochodzik przywiezie "wesołą" stylistykę i funkcjonalne wnętrze. Przez swój minirozmiar powinien idealnie sprawdzić się w mieście - parkowanie, zawracanie i skręcanie będzie jego żywiołem.

Silnik? Maluch będzie napędzany przez aluminiowy motor benzynowy 1.0 l. Jednostka jest całkowicie nową konstrukcją. Suzuki zapowiada doskonałe osiągi, małe spalanie i niską emisję dwutlenku węgla - spełni wymogi normy czystości Euro 5.

Suzuki alto zadebiutuje na jesiennym salonie samochodowym w Paryżu. Od października ruszy produkcja w fabryce Maruti Suzuki India w Manesar - stamtąd auto będzie wysyłane do Europy.

Pierwsze samochody pojawią się na europejskich drogach w grudniu 2008 r.

Także w czasie francuskiego show japoński producent prezentuje model SX4-FCV, wyposażony w ogniwa wodorowe wyprodukowane przez koncern General Motors. Inną ciekawostką będzie prototyp motocykla “Crosscage” - źródłem napędu jest lekki układ ogniw paliwowych chłodzony powietrzem konstrukcji brytyjskiej firmy Intelligent Energy i akumulator litowo-jonowy.

Jest też odmłodzona Grand Vitara - model świętuje w Paryżu 20-lecie istnienia. Na liście pojawiły się dwa nowe silniki benzynowe 2.4/169 KM (227 Nm) i 3.2 V6/233 KM (291 Nm). Auto można już zamawiać. Ceny? Wariant 2.4 od ok. 99 tys. zł, wersja z V-szóstką to niemal 115 tys. zł.