Nadciąga konkurent Volkswagena Golfa i spółki. Samochód zadebiutuje podczas październikowego show w Paryżu jako 5-drzwiowy hatchback. Nowe megane zrzuciło kanciaste nadwozie - nie jest już podobne do żelazka. Włożyło eleganckie kształty. Auto będzie absolutną gwiazdą ekspozycji francuskiego producenta.

>>> Zobacz, co nowy VW Golf VI kryje w środku

Od przedniego do tylnego zderzaka jest 4.30 m. Rozstaw osi - 2.64 m. Rozstaw kół - 1.55 m. Patrząc na "papierowe" wymiary trzeba spodziewać się przestronnego wnętrza. Do bagażnika można wlać 405 litrów powietrza.

Nowe megane zbudowano zgodnie z panującym w Renault trendem - obniżanie masy aut pomaga znaczne zmniejszyć emisję dwutlenku węgla do atmosfery. Mimo większych rozmiarów nowy samochód jest średnio o 8 kg lżejszy od poprzednika.

Na bazie tej najnowszej generacji megane’a powstanie cała rodzina pojazdów - poza 5-drzwiowym hatchbackiem będzie też 3-drzwiowy, tradycyjne coupe, sedan, grandtour czyli kombi, coupe cabrio ze składanym automatycznie sztywnym dachem, van scenic (5-osobowy) oraz siedmioosobowy grand scenic, wariant uterenowiony i odmiany towarowe (dwa siedzenia i miniładowania za plecami. Razem 10 wcieleń jednego auta.

>>> Jest! Nowa Toyota Avensis

Jazda? Prawdziwym rodzynkiem w ofercie będzie turbobenzynowy motor 1.4/130 KM, który pojawi się pod maską meganki w 2009 roku. Od początku Renault zaserwuje nam jednostki od 1,6 do 2 litrów z mocą od 110 do 180 KM (doładowany motor). Turbodiesle - od 1,5 do 2,0 l dadzą kierowcy od 90 do 160 koni z manualną przekładnią (150 KM z automatem). Tarcze hamulcowe mają 26 cm średnicy - auto rozpędzone do 100 km/h zatrzyma się po 37 m.

Nowe renault megane w salonach pojawi się od listopada. Tym czasem w dzienniku.pl możecie zobaczyć przedsmak nowej "meganki". Podoba się Wam?