Wiadomo, że seryjny iQ ma mniej niż 3 metry długości. To ponad 40 cm mniej od aygo ale niecałe 30 cm więcej niż smart fortwo! W tak skrojonej przestrzeni konstruktorzy chcą zmieścić trzech dorosłych i dziecko: 3+1. Czyli o dwie głowy więcej niż w niemieckim konkurencie. Jakim cudem?

Wszystko dzięki umieszczeniu części przekładni kierowniczej w komorze silnika. Maksymalne ustawienie kół w rogach nadwozia to więcej centymetrów dla ludzi w kabinie…

>>>Jest! Toyota Avensis złapana przez szpiega

Jednak dodatkowego miejsca nie wykorzystano na pojemność bagażnika, którego właściwie nie ma. Centymetry spożyto na stworzenie wystarczającej przestrzeni do podróżowania dla 3 dorosłych ludzi z bagażem lub małym dzieckiem.

Jazda? Jednolitrowa, trzycylindrowa benzynówka (68 KM) powinna średnio spalać 3,9 l/100 km - przynajmniej tak wynika z danych opublikowanych przez niemiecki magazyn "Auto Bild". Wariant sportowy rozpędzi 100 KM z silniczka 1.3. Później dołączy 90-konny turbodiesel.

Toyota iQ seryjnie dostanie klimatyzację i ESP. Ceny? W Niemczech mają zaczynać się od 12 tys. euro (czyli ponad 40 tys. zł).

>>>Nowe renault megane! Bez kantów

Mała toyota iQ zadebiutuje na październikowym show w Paryżu. Seryjna produkcja ma wystartować pod koniec 2008 roku.