Japończycy nie zdradzili zbyt wielu szczegółów. Wiadomo, że seryjny iQ ma mniej niż 3 metry długości. To ponad 40 cm mniej niż aygo! W tak skrojonej przestrzeni konstruktorzy chcą zmieścić trzech dorosłych i dziecko: 3+1. Jakim cudem?

Najprawdopodobniej zostanie wykorzystane rozwiązanie z prototypu, czyli - z przodu kierowca i pasażer siedzą obok siebie. Kabina "rośnie", kiedy pojawia się trzeci podróżny, wtedy prawy przedni fotel podjeżdża do przodu (za nim powiększa się przestrzeń), jednak osoba na tym miejscu nie jest przygnieciona do kokpitu. Wszystko dzięki temu, że deska rozdzielcza została maksymalnie przesunięta pod szybę i zminimalizowana. Dziecko? Najpewniej wyląduje na miejscu za kierowcą (zamiennie z bagażem).

Mała toyota iQ zadebiutuje na październikowym show w Paryżu. Właśnie wtedy poznamy więcej szczegółów technicznych, także napęd. Seryjna produkcja ma wystartować pod koniec 2008 roku.

Ach, jeszcze jedno. Poza premierą iQ, w Paryżu pojawi się urban cruiser, czyli niewielki SUV idealny do miasta. Przynajmniej tak uważają ludzie z Toyoty. Autko rozpędzi turbodiesel 1.4 D-4D - moc trafi na wszystkie cztery koła.

Oba auta pojawią się w sprzedaży w 2009 roku.