"Pierwsze na co trzeba zwrócić uwagę to obuwie. Nie w szpilkach, nie w klapkach. Najlepiej by buty miały jak najcieńsze podeszwy, jak najcieńszy obcas. Wszystko po to by dobrze czuć pedały." - radzi Kuba Bielak, instruktor Szkoły Bezpiecznej Jazdy.

Kiedy już jesteśmy na fotelu, najpierw ustawiamy odległość siedziska. Jeżeli siedzisko jest za daleko nogi są wyprostowane, co grozi poważnymi obrażeniami przy wypadku. Jeżeli noga jest zgięta wtedy przy uderzeniu noga będzie się cofać i obrażenie będą mniejsze.

Reklama

Kolej na regulację wysokości siedziska. Nie za wysoko - to tylko pozornie pomaga w poprawie widoczność. W przypadku dachowania nasza głowa jest narażona na obrażenia.

Także nie półleżąc, nie z wyprostowanymi rękoma. Odległość oparcia powinna być taka by ręka która trzyma kierownicę była lekko ugięta łokciu.

Wysokość zagłówka powinna być tak ustawiona by jego szczyt był jakieś 3-4 cm powyżej linii naszych oczu. Potem regulacja lusterek. Obowiązkowo zapinamy prawidłowo pasy bezpieczeństwa, to dotyczy też pasażerów tylnej kanapy. Ręce na kierownicy za piętnaście trzecia i jazda…

Reklama

Więcej o bezpiecznej jeździe opowie sam Kuba Bielak. Także na stronie www.bezpieczneprowadzenie.pl znajdziecie informacje przydatne dla każdego kierowcy. Teraz zapraszamy na film...