Zarówno ludzie w Mitsubishi, jak i w PSA zacierają ręce. Dzięki tej umowie seryjne wytwarzanie aut na baterie będzie bardziej opłacalne - wspólne elementy to niższe koszty produkcji po obu stronach. Poza tym porozumienie sprawi, że samochody elektryczne staną się powszechne na drogach.

Francuzi do projektu wniosą duże doświadczenie. Nic w tym dziwnego, bo koncern PSA Peugeot Citroen jest światowym liderem w produkcji pojazdów elektrycznych. Obie marki (Citroen i Peugeot) sprzedały łącznie ponad 10 tys. sztuk wehikułów na prąd.

Mitsubishi? Japońska marka chce być jednym z czołowych producentów aut elektrycznych. Podpisana umowa tylko podkręci tępo prac nad wprowadzeniem do sprzedaży pojazdu elektrycznego nowej generacji i MiEV. Z wieści wynika, że już w 2009 roku to ekologiczne Mitsubishi zacznie podbijać Japonię. Potem ruszy do Europy i Ameryki Północnej

Plan powinien się udać. Rękę na pulsie trzyma spółka Lithium Energy Japan (założona przez Mitsubishi Corporation i GS Yuasa). Firma dostarczy pojemne i wydajne baterie jonowe właśnie dla pojazdu i MiEV. Przygotowania do seryjnej produkcji tych akumulatorów idą jak po maśle.