Model RS powstanie na bazie focusa ST, który obecnie stoi na szczycie kompaktów z Kolonii. Samochód zbudują ludzie z działu rozwoju Forda zajmującego się inżynierią pojazdów specjalnych i autami Ford Racing.

Zapowiada się, że stworzą niezłe ziółko. Zwłaszcza, że to właśnie spod ich rąk wyjechał rajdowy focus WRC, który wywalczył dla Forda mistrzostwo świata 2007 wśród konstruktorów.

Dane techniczne? Producent milczy. Można jednak przypuszczać, że RS będzie znacznie mocniejszy od 225-konnej wersji ST (2.5 litra, pięć cylindrów w rzędzie i turbo). Także pod podłogą pojawią się bardziej zaawansowane rozwiązania.

Brytyjski magazyn "Auto Expres" twierdzi, że będzie to ok. 280 KM i ponad 400 niutonometrów. Jednak największym newsem, potwierdzonym przez ludzi z Forda, jest to, że RS będzie autem przednionapędowym. Według dziennikarzy "AE", szefostwo nie zdecydowało się na napęd 4x4. Powód? Wysokie koszty i zbyteczna masa. Także przez odchudzanie nie należy spodziewać się zbyt wielu dodatków na liście wyposażenia.

Inżynierowie przypuszczają, że najnowszy RS pierwszą setką popędzi w mniej niż 6 sekund. Prędkość maksymalna - 250 km/h. Obniżone zawieszenie, szerszy rozstaw kół i wyostrzone jak brzytwa hamulce zadbają o ekstremalne przeżycia - zawsze i wszędzie. Nieważne, czy na zakręcie, czy na prostej. Ma być stabilnie i bezpiecznie, zwłaszcza przy wysokich prędkościach.

Kiedy na żywo? Prototyp focusa RS Ford przedstawi światu podczas wystawy samochodowej w Londynie. Model produkcyjny pojawi się rok później. Przypominamy, że pierwsza generacja focusa RS miała 215 KM. Ostatni samochód wyjechał z fabryki pod koniec 2003 roku.