Tak, chodzi nam o aveo - najlepiej sprzedający się model Chevroleta. Na genewskiej wystawie światło dzienne ujrzał odmłodzony wariant trzydrzwiowy, który podobnie jak sedan i pięciodrzwiowy hatchback będzie produkowany na warszawskim Żeraniu w FSO.

Świeże aveo ma nowe przezroczyste przednie światła i wlot powietrza à la Audi. Ogólnie bryła auta zyskała więcej wyrazu, nawet sportowego stylu. Wnętrze wypełniają lepsze materiały i kokpit podobny do tego z większych Chevroletów. Całość jest prosta i przyjemnie rozplanowana.

Silniki tylko benzynowe, ale za to oszczędniejsze od poprzedników. Nowy napęd podstawowy to motor 1.2 o mocy 84 koni. Szybsza jednostka 1.4 ma ponad 100-koni. Model pięciodrzwiowy w salonach pojawi się w kwietniu. Na trzydrzwiówkę trzeba poczekać do czerwca.

Hitem od Forda jest fiesta najnowszej generacji - ujawniona od razu w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Odważna, zgrabna, rewolucyjna - po prostu wpada w oko.

Toyota IQ to japońska odpowiedź na smarta. Samochód ma 3 m długości i będzie napędzany malutkim silnikiem spalinowym wspomaganym jednostką elektryczną. Sprzedaż ruszy jeszcze w tym roku!

Na stoisku Mazdy w blasku fleszy pokazano trzydrzwiową wersję Mazdy 2. Model pięciodrzwiowy już jest przebojem na rynkach zachodnich. Jak będzie w Polsce, przekonamy się za chwilę…

W następnym odcinku naszej bezpośredniej relacji poznacie najciekawsze prototypy. Gorąco zapraszamy!