Przygoda Forda w Polsce rozpoczęła się w 1991 roku. Przez siedemnaście lat marka zbudowała u nas ogromną sieć sprzedaży. Salony wygrywają najróżniejsze rankingi organizowane przez magazyny motoryzacyjne.

W zeszłym roku firma Ford Polska sprzedała niemal 26 tysięcy nowych aut. W porównaniu do 2006 roku to ponad 20 procent lepiej. Tym wynikiem Ford wykroił sobie 7 procent udziałów w polskim rynku.

Jakie są plany na najbliższą przyszłość? "Ten rok będzie dla nas bardzo ważny. Na rynku debiutują bardzo ciekawe auta - nasz najlepiej sprzedający się model - odnowiony ford Focus, całkowicie nowy samochód sportowo-rekreacyjny - kuga oraz fiesta, którą z poprzednikiem łączy tylko nazwa. Również gama silników dostępnych w samochodach ford mondeo, S-MAX i galaxy zostanie rozszerzona o 2.2 litrową jednostkę TDCi, o mocy 175 KM. W ofercie mamy forda focus ECOnetic o wyjątkowo niskiej emisji CO2 na poziomie 115 g/km - jest to najlepszy wynik w tej klasie pojazdów z konwencjonalnym napędem.” - zapowiada Adam Kołodziejczyk, prezes i dyrektor generalny Ford Polska.

Jednak to nie wszystko - "Jest jeszcze jedna, ważna rzecz. W drugiej połowie roku z fabryki w Tychach zaczną wyjeżdżać fordy ka. To auto z pewnością zdobędzie rynek. Jak widać nie brakuje nam powodów do optymizmu" - zakończył Adam Kołodziejczyk.

Na koniec wróćmy do 300-tysięcznego Forda. Jubileuszowy focus został wydany w nowo otwartym, największym w Warszawie, salonie sprzedaży marki Ford - BIG Autohandel. Na zdjęciu Adam Kołodziejczyk Ford Polska, Piotr Wojnarowicz - klient odbierający kluczyki do nowego auta i Grzegorz Albin - prezes BIG Autohadel.