"To prawdziwa przyjemność prezentować hybrydowe auta BMW. ActiveHybrid 7 wyróżnia się na tle konkurencji niezwykłą dynamiką jazdy i bardzo niską emisją spalin. ActiveHybrid X6 to z kolei wyjątkowe wrażenia płynące z możliwości jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym jak i dynamicznej jazdy przy połączonej mocy wszystkich jednostek.” - mówi Stefan Riederer , główny konstruktor BMW ActiveHybrid 7



Najmocniejsze BMW przekracza Odrę. Za ile? - czytaj dalej>>>




BMW ActiveHybrid X6 jest najmocniejszym samochodem hybrydowym na świecie. Ma podwójnie doładowany silnik benzynowy V8 (technologia TwinPower Turbo) o mocy 407 KM oraz dwie jednostki elektryczne o mocy odpowiednio 67 kW (91 KM) oraz 63 kW (86 KM). Łączna moc maksymalna układu napędowego wynosi 485 KM, a maksymalny moment obrotowy 780 Nm.

Mimo, że BMW ActiveHybrid X6 spala o 20 proc. mniej paliwa niż tradycyjny model BMW X6 50i, nie traci w żadnym stopniu na dynamice - auto przyspiesza do 100 km/h w 5,6 s. Do prędkości 60 km/h w trybie silnika elektrycznego z rury wydechowej nie ulatuje nawet gram spalin. Po jej osiągnięciu motor benzynowy włącza się (w zależności od zapotrzebowania na moc), aby wyłączyć się automatycznie przy naddatku mocy, gdy prędkość spadnie poniżej 65 km/h.



Najmocniejsze BMW przekracza Odrę. Za ile? - czytaj dalej>>>


Zdaniem inżynierów z Bawarii BMW ActiveHybrid 7 to z kolei najbardziej dynamiczna i luksusowa limuzyna hybrydowa. Silnik benzynowy V8 BMW TwinPower Turbo połączony z synchronicznym trójfazowym silnikiem elektrycznym daje łączną moc 465 KM. Współpraca obu napędów sprawia, że BMW ActiveHybrid 7 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s, a jego maksymalna prędkość jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Zużycie paliwa jest mniejsze o około 17 proc. od tradycyjnego modelu BMW serii 7.

Cena? BMW ActiveHybrid X6 - od 470 tys. zł. BMW ActiveHybrid 7 - 480 tys. zł, wersja przedłużana kosztuje od 515 tys. zł. Konkurencja? Lexus i jego hybrydy.