Fabia i Roomster po modernizacji już się sprzedają i to za mniejsze pieniądze niż "stere" auta. Niewiele kierowcy musieli czekać by czeski producent przedstawił światu Fabię Combi GreenLine i Roomstera GreenLine II generacji. Zdaniem inżynierów w nowych samochodach jeszcze bardziej udało się obniżyć poziom zużycia paliwa i emisję CO2.

>>>Nowe samochody tańsze niż stare!

Na liście najważniejszych zmian jest nowy trzycylindrowy silnik 1,2 TDI/75 KM z filtrem cząstek stałych, technologia Common Rail, system Start-Stop oraz funkcja sugerująca kierowcy moment zmiany biegu (strzałka na wyświetlaczu). Nowa jednostka napędowa spełnia normy emisji spalin EU 5, które w przypadku jednostek diesla są dodatkowo zaostrzone, głównie jeśli chodzi o emisję tlenków azotu i cząstek stałych.



Tania jazda nową Skodą. Jakim cudem? - czytaj dalej>>>


System Start-Stop uaktywnia się zaraz po uruchomieniu silnika. Jeśli po jakimś czasie kierowca zatrzyma pojazd i zwolni pedał sprzęgła, silnik wyłączy się automatycznie. Zaraz po ponownym wciśnięciu pedału sprzęgła, silnik zostanie "odpalony". Zdaniem ludzi ze Skody takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić 0,2 - 0,4 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym lub 0,3 - 0,9 l na 100 km w ruchu miejskim.

Więcej liczb? Skoda Fabia Combi GreenLine II ma średnio zużywać 3,4 l/100 km a z wydechu wyleci 89 g/km CO2. W przypadku Roomstera GreenLine II - motor 1.2 TDI spala 4,2 l paliwa na 100 km (emisja - 109 g/km CO2).