Fiat chwali się wynikami. W marcu 2010 roku w zakładzie w Tychach wyprodukowano 60 156 samochodów, tj. o 2920 szt. więcej (+5,1 proc. w porównaniu do marca 2009), w tym samochodów marki Fiat i Abarth - 47 605 szt.: panda - 24 865 szt., fiat 500 - 19 680 szt., fiat 600 - 2479 szt. i wściekle szybki Abarth 500 - 581 szt.

W marcu produkcja fiata pandy, fiata 500, fiata 600 i Abarth 500 na eksport wyniosła 46 249 szt.

W ciągu trzech miesięcy 2010 roku z linii produkcyjnych tyskiego zakładu zjechało 166 089 samochodów, tj. o 25 729 szt. więcej (+ 18,3 proc. w odniesieniu do minionego roku), w tym 132 896 marki Fiat i Abarth (panda - 72 506 szt., fiat 500 - 53 590 szt., fiat 600 - 5068 szt., Abarth 500 - 1732 szt.).



Rekordowa liczba aut z Polski zalewa świat - czytaj dalej>>>


Dla Forda o początku stycznia do końca marca zakład Fiata wyprodukował ponad 33 193 szt. nowych fordów ka. Mały ford cieszy się popularnością odpowiednio w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Francji i Holandii.



Rekordowa liczba aut z Polski zalewa świat - czytaj dalej>>>


Co się dzieje z tymi tysiącami aut? Niemal 98 procent trafiło na rynki zagraniczne - wyeksportowano 129 590 samochodów marki Fiat i Abarth + 17 244 szt., czyli +15,3 proc. w porównaniu do wyników z 2009 roku).

Najwięksi odbiorcy fabryki w Tychach to kolejno Włochy - 70 434 szt., Anglia - 16 250 szt., Francja - 13 153 szt., Niemcy - 7881 szt., Holandia - 3749 szt., Hiszpania - 3549 szt., Austria - 2036 szt., Japonia - 1763 szt., Belgia - 1990 szt., Grecja - 1541 szt.



Rekordowa liczba aut z Polski zalewa świat - czytaj dalej>>>




Dynamiczny wzrost osiągnęła produkcja samochodów w gliwickiej fabryce Opla. Od początku roku powstało tam 35 525 aut. Najwięcej wyprodukowano astry IV - 20 909 sztuk z czego 19 812 aut wyeksportowano, 1097 samochodów zostało w Polsce. Van zafira - 12 821 z czego za granicę wysłano 12 759 sztuk. Zakład w Gliwicach najmniej produkuje astry III sedan - 1795 samochodów (eksport 1760, w Polsce zostało 62 auta).

Opel oczekiwał 180 tys. zamówień na nową Astrę w całym pierwszym roku sprzedaży. Tylko w Niemczech w ciągu pierwszych dwóch miesięcy 2010 r. rejestracje nowej Astry wzrosły o 38 procent w porównaniu z takim samym okresem ubiegłego roku. Dzięki temu Astra jest w Niemczech na drugim miejscu w klasie kompakt.