Testy zostały przeprowadzone w warunkach rzeczywistego ruchu drogowego, a modele samochodów oceniono według kilku parametrów. Poza spalaniem, poziomem emisji dwutlenku węgla i cząstek stałych, testowano także między innymi wydajność systemu klimatyzacji.

W rankingu brane są pod uwagę rozwiązania wpływające na redukcję zużycia paliwa oraz emisję szkodliwych substancji (w tym CO2):

- od 90 punktów w górę (nota 5 gwiazdek)

- między 70 a 89 punktów (4 gwiazdki)

- między 50 a 69 punktów (3 gwiazdki)

- między 30 a 49 punktów (2 gwiazdki)

- od 0 do 29 punktów (1 gwiazdka)

Czyste i oszczędna samochody zdobywały do niedawna 4 gwiazdki. W 2009 r. zaprezentowano trzy pierwsze pięciogwiazdkowe auta: VW Passat 1.4 TSI EcoFuel (gaz ziemny), który pokonał dwie japońskie hybrydy - Toyotę Prius i Hondę Insight.

150-konny silnik passata w badaniach ADAC spalał średnio 4,89 kg gazu ziemnego na 100 kilometrów, przy emisji CO2 wynoszącej 134 g/km. Motor w razie konieczności może korzystać też z benzyny.

W 2010 roku pierwsze modele z silnikiem wysokoprężnym sprostały wysokim wymaganiom eco testu... Jakie?



Zobacz, które samochody palą tyle co nic - czytaj dalej>>>


W tegorocznej edycji ADAC przyznał pięć gwiazdek Volvo V70 1.6D DRIVe. Szwedzkie kombi z silnikiem Diesla jest pierwszym w historii autem zasilanym paliwem konwencjonalnym, które otrzymało w ekologicznym badaniu, właśnie 5 gwiazdek. Jak czytamy w komunikacie ADAC w większości testów Volvo V70 osiągnęło najniższy poziom emisji dwutlenku węgla wśród wszystkich aut w swojej klasie. Spalanie? 4,97 l na 100 kilometrów.



Zobacz, które samochody palą tyle co nic - czytaj dalej>>>




W tym roku do pięciogwiazdkowych samochodów dołączyło także BMW 320d Efficient Dynamics (z systemem start/stop i alternatorem, który jest ładowany tylko w czasie hamowania). W teście ADAC czterodrzwiowa limuzyna monachijskiego producenta zużyła w teście 4,4 l oleju napędowego na 100 km.