Nowa Alhambra ma 4,85 metra długości, czyli 22 centymetry więcej w porównaniu z poprzednikiem. Szerokość wzrosła o 9 centymetrów. Jak obiecują projektanci nawet w trzecim rzędzie mogą wygodnie podróżować osoby dorosłe, a duże przesuwane drzwi (z opcjonalnymi siłownikami elektrycznymi) zapewniają łatwe wsiadanie.

"Innowacyjność i inteligentne rozwiązania - tak w skrócie można opisać nową Alhambrę. Samochód jest dużym krokiem naprzód pod względem walorów użytkowych, a także dynamiki i bezpieczeństwa. W imponującej koncepcji połączono najwyższy poziom funkcjonalności i najnowocześniejszą technologię z doskonałą jakością materiałów i wykonania. Nie zapomniano oczywiście o typowym dla Seata wyjątkowo korzystnym stosunku ceny do wartości." - mówi James Muir, prezes SEAT, S.A.

Autem może podróżować pięć, sześć lub siedem osób. Bagażnik? Pojemność wynosi od 885 litrów przy pięciu fotelach do 2297 litrów po złożeniu wszystkich foteli poza dwoma przednimi. Co ważne w razie zapotrzebowania na większą przestrzeń ładunkową nie trzeba już wymontowywać drugiego i trzeciego rzędu siedzeń. Wystarczy je wsunąć pod podłogę auta - system składania nazwano easy-fold. Fotele ze środkowego rzędu mogą być wyposażone w opcjonalne foteliki dziecięce.

Nowy Seat Alhambra - pierwsze zdjęcia - czytaj dalej>>>




Mocy dostarczą silniki TSI i TDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Turbobenzynowce TSI dadzą kierowcy 150 KM lub 200 KM. Na fanów turbodiesli czekają dwa wcielenia jednostki 2.0 TDI - 140 KM albo 170 KM. Seryjnie będzie montowany układ wyłączania silnika na biegu jałowym oraz hamulce z układem odzyskiwania energii. Efekt? 140-konna Alhambra ma spalać średnio 5,5 l/100 km a z wydechu uleci tylko 143g CO2 na kilometr.

Dodatki? Listę otwiera dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG. Dalej są biksenonowe reflektory z układem adaptacyjnym i asystentem świateł drogowych - czujnik wykrywa pojazd nadjeżdżający z przeciwka i automatycznie zmienia światła drogowe na światła mijania. Nowością jest także asystent parkowania/sterowania, który potrafi sam zaparkować alhambrę w ciasnej luce, nawet równolegle do kierunku jazdy. Zamontowana z tyłu kamera przekazuje obraz strefy za autem.

Nowy Seat Alhambra - pierwsze zdjęcia - czytaj dalej>>>


Rozsuwany panoramiczny dach jest o 300 procent większy w porównaniu z tradycyjnym oknem dachowym. Trzystrefowa automatyczna klimatyzacja pilnuje optymalnej temperatury dla wszystkich trzech rzędów foteli. Obsługę przesuwanych drzwi i tylnej klapy ułatwią elektryczne siłowniki.

Bezpieczeństwo? Siedem poduszek powietrznych, w tym poduszka ochraniającą kolana kierowcy, ABS i ESP, elektroniczny układ wspomagania hamowania awaryjnego, układ stabilizacji przyczepy i wskaźnik ciśnienia w ogumieniu.

Alhambra będzie produkowana w Portugalii w Palmela, a jej wprowadzenie na rynek zaplanowano na koniec najbliższego lata. W Polsce auto pojawi się wczesną jesienią.