Najtańszy Mitsubishi ASX będzie kosztował 67 700 zł. W standardowym wyposażeniu pojazdu znajdą się między innymi system aktywnej kontroli trakcji (TCL) i stalibilizacji pojazdu (ASC), system wspomagający ruszanie pod górę (HSA), układ ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), układ wspomagania hamowania, system ostrzegania o nagłym hamowaniu, klimatyzacja i 7 poduszek bezpieczeństwa wraz z poduszką kolanową kierowcy. Podstawowe wcielenie nowego Mitsubishi ma napęd na przód a mocy dostarcza benzynowy motor 1.6/117 KM.

>>>Samochody Mitsubishi nie psują się w Polsce

"Nowy ASX ma wielką szansę na sukces w naszym kraju, o czym świadczą liczne zapytania ze strony klientów. Na pewno istotny jest fakt, że Mitsubishi cieszy się opinią eksperta w dziedzinie pojazdów typu SUV i crossover. ASX reprezentuje najszybciej rosnący segment aut, wyróżniając się ciekawą stylistyką, dobrą jakością, bogatym wyposażeniem a wszystko to w rozsądnej cenie." - uważa Arkadiusz Tomala, dyrektor zarządzający polskiego oddziału MMC.

Jak nowy Japończyk wypada w porównaniu z bezpośrednim konkurentem, czyli nissanem qashqai? Cennikowo oba auta kosztują tyle samo, jednak Nissan daje 4 tys. zł promocyjnego rabatu. Za to Mitsubishi wygrywa m.in. przez mocniejszy silnik, wyposażenie bogatsze o poduszkę kolanową kierowcy i większy bagażnik (ASX - 416 l; qashqai - 410 l). Rachunek jest prosty, zwłaszcza, że ASX to nowsze technologicznie auto.



Rewolucyjny silnik w Mitsubishi - czytaj dalej>>>


Pora na garść szczegółów o nowym Mitsubishi... W większości wersji (oprócz 1.6 Inform) ASX będzie oferowany z ekologicznym pakietem ClearTec, który w skład którego wchodzą system : Automatic Stop&Go, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, kontrola odzysku energii i opony o zmiejszonych oporach toczenia.

>>>Kierowcy szaleją na punkcie japońskich aut

Na liście wyposażenia najbogatszego mitsubishi ASX znajdują się też uprzyjemniacze jazdy znane ze znacznie droższych samochodów. Przykłady? Proszę bardzo - panoramiczny, szklany dach, zestaw audio 710W Rockford Fosgate, wbudowany system nawigacji z dyskiem twardym i 7-calowym wyświetlaczem LCD, system łączności obsługą w technologii Bluetooth oraz portami USB, tylna kamera parkowania czy system ETACS (system dostosowania auta do swoich potrzeb - jak mają działać wycieraczki, jak długo powinny świecić światła Coming Home itp.). Tak uzbrojony samochód z namocniejszym silnikiem (1.8/150 KM turbodiesel) kosztuje niemal 121 tys. zł.



Rewolucyjny silnik w Mitsubishi - czytaj dalej>>>


Nowy Mitsubishi ASX będzie dostępny w 21 wersjach z opracowanym przez koncern Mitsubishi turbodieslem 1.8 o dwóch poziomach mocy 116 KM (cena od 76 700 zł) lub 150 KM (cena od 81 390 zł) i nową benzynową jednostką 1.6/117 KM z napędem na jedną (1.8 DID MIVEC i 1.6 MIVEC) lub dwie osie (1.8 DID MIVEC).

Co ciekawe mowy silnik 1.8 DID MIVEC jest pierwszą na świecie jednostką Diesla w aucie osobowym w której zastosowano system zmiennych faz rozrządu. To rozwiązanie w połączeniu z niższym stopniem sprężana ma skutkować wyższą elestycznością, niższym spalaniem i mniejszą emisją CO2.

ASX został zbudowany na płycie podłogowej Project Global. Pod stylową karoserią pracuje zoptymalizowana wersja elektronicznego układu napędu na 4 koła AWC, znanego z modelu Outlander. Produkcja Mitsubishi ASX rozpoczęła się już w japońskiej fabryce w Okazaki, zatem pierwsze egzemplarze dopłyna do Polski pod koniec czerwca. W salonach dilerskich trwa przyjmowanie zamówień. Pora ustawić się w kolejce :)