W marcu Polacy kupili 29 tys. 348 nowych aut osobowych. To o 5,6 proc. mniej niż w marcu ub.r. i o prawie 5 tys., czyli 20,3 proc. więcej niż w lutym tego roku - podał monitorujący rynek instytut Samar.

Ogółem w pierwszym kwartale tego roku w Polsce kupiono 79 tys. 114 nowych samochodów osobowych, czyli o ok. 10 proc. mniej niż przed rokiem - wynika z przesłanych do Samaru danych producentów i importerów.

Reklama

Nadal Polacy najchętniej kupują Skody. W ciągu trzech pierwszych miesięcy tego roku sprzedano 9230 aut tej marki, tj. o 2,34 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2009. Skoda ma największy, bo 11,67-proc. udział w polskim rynku motoryzacyjnym.

Na drugie miejsce wysunęła się Toyota ze sprzedażą 7010 aut, o blisko 11-proc. mniejszą niż przed rokiem. Na trzecią pozycję spadł Fiat ze sprzedażą 6733 samochodów, o 28,26 proc. gorszą niż w 2009 r.

Reklama

Dalsze miejsca w kolejności zajęły marki: Volkswagen - 6118 sprzedanych aut (spadek w porównaniu z rokiem 2009 o 15,44 proc.), Opel - 5842 (spadek o 22,25 proc.), Ford - 5585 (spadek o 32 proc.), Renault - 4432 (spadek o 11,13 proc.), Kia - 4045 (wzrost o 3,85 proc.), Peugeot - 3533 (spadek o 4,46 proc. i Hyundai - 3148 (spadek o 7,22 proc.).