Inne
Inne

Po raz pierwszy w swej historii, Skoda zastosowała podwójnie doładowany czterocylindrowy silnik benzynowy, zapewniający - mimo niewielkiej pojemności 1,4 - moc aż 180 KM.Połączenie kompresora i turbiny zwiększa moc silnika, a maksymalna prędkość 224 km/h (kombi: 226 km/h) oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,3 sekundy (w obu wersjach). Spalanie - 6,4 l paliwa na 100 km.



Czytaj dalej>>>

Reklama



Reklama

Oba auta charakteryzuje ostry przedni zderzak i zintegrowane światła przeciwmgielne, które opcjonalnie mogą być wyposażone w system corner lub zamienione na światła dzienne, wykonane w technologii LED. Fabii RS stoi na 17-calowych obręczach kół Gigaro. Smaczku dodają czerwone zaciski hamulcowe, przyciemniane szyby, nowy tylny zderzak z dyfuzorem oraz podwójna końcówka rury wydechowej. W zależności od koloru nadwozia, dach ze spojlerem i koła dla Fabii RS hatchback będą dostępne w trzech różnych kolorach: czarnym, białym i srebrnym.

Sportowo zestrojone podwozie kontroluje ESP, ABS i ASR. Moc i poczynania kierowcy ujarzmi system XDS, który elektronicznie przyhamowuje koło tracące przyczepność. Wyposażeniu standardowym będzie też system kontroli ciśnienia w oponach oraz asystent ruszania pod górę.



Reklama

Czytaj dalej>>>



Zarówno fabia RS, jak i fabia kombi RS wyposażone są w regulowane na wysokość sportowe fotele z logo RS na oparciach. Trójramienna, pokryta skórą sportowa kierownica opcjonalnie może stać się wielofunkcyjna, z kontrolką dźwigni zmiany biegów, współpracującą z siedmiobiegową automatyczną przekładnią DSG. Podobnie jak w pozostałych wersjach Fabii, również w RS kierownica ma regulację wysokości i długości.

Łącznie z nową stylistyką Fabii RS, Skoda zmieniła także wygląd swego modelu rajdowego, Fabii Super 2000. Zgodnie z nowymi regulacjami FIA, samochód został poszerzony do 1820 mm. Aby zwiększyć osiągi rajdowej Fabii Super 2000, Skoda zmodyfikowała również wlot powietrza do silnika i układ wydechowy.