Pamiętaj, że używanie urządzeń informujących o pomiarze prędkości jest nielegalne. Grozi za to mandat (wbrew obiegowym informacjom nie grozi za to konfiskata urządzenia). A teraz garść zdań o nowości wśród antyradarów - informacja wpadła do naszej skrzynki pocztowej…

Beltronics STi-R Plus - jak twierdzi producent tego antyradaru - to połączenie wszystkich dotychczasowych osiągnięć w zakresie wykrywania radarów i laserów, niewykrywalności przez detektory antyradarów (dalej jako RDD), eliminacji fałszywych alarmów, wykorzystania odbiornika GPS wyposażonego w aktualną bazę punktów pomiarowych w Polsce i Europie, możliwości aktualizacji oprogramowania przez USB oraz możliwość awaryjnego wykasowania funkcji wykrywania. Kosztuje ok. 4,5 tys. zł.

>>>Nie płać mandatów! Nie daj się policji!

STi-R Plus, to cudo zbudowane na platformie M3R, która jako pierwsza i jedyna oparła się detektorom antyradarów Spectre RDD. Zdaniem producenta opatentowana technologia totalshield, pozwala w 100 proc. uniknąć wykrycia przez wszystkie wykrywacze antyradarów (w tym VG-2,VG-4,Spectre I, II, III, IV, IV+), oraz dzięki zredukowanej do minimum emisji promieniowania mikrofalowego na poziomie białego szumu tła, pozwoli uniknąć wykrycia przez urządzenia RDD, skonstruowane w przyszłości.

Beltronics STi-R Plus zapewnia 3 stopniowy system zabezpieczeń przed wykryciem:

1) Ochrona w 100 proc. przed elektronicznym wykryciem przez urządzenia RDD (Spectre funkcjonują np. w Niemczech, Francji, Belgii, Holandii, Hiszpanii lub Szwajcarii, gdzie kary za posiadanie urządzenia są od mandatu i konfiskaty antyradaru, po karę więzienia i konfiskatę pojazdu.)

2) Producent zapewnia, że urządzenie może dyskretnie zamontować w aucie.

3) Neutralizacja funkcji wykrywania i pozbywania się oprogramowania za pomocą kombinacji klawiszy, dzięki czemu antyradar staje się zwykłym legalnym urządzeniem GPS.

>>>Uwaga! Fotoradary nie działają przez zimę!

Jak to cudo działa i na co?

Antyradar wyposażono w dwie anteny (w jednej obudowie), specjalnie zaprojektowane w technologii Dual LNA, posiadające niskoszumowe wzmacniacze sygnału. Dzięki czemu antyradar, dysponuje zwiększonym do maksimum zasięgiem wykrywania pasm radarowych X, K, Ka. Dodatkowo posiada oddzielne wąskie pasmo Ka, podzielone na 10 segmentów. W Polsce i Europie używane są tylko 2 segmenty dla fotoradarów Multanova 6F oraz Ramer 7/7A i Ramer AD9. Pozostałe 8 segmentów jest w pełni gotowe do użycia w przypadku pojawienia się nowego radaru. Wyłączenie zbędnych segmentów pasma podnosi czułość wykrywania oraz obniża ilość fałszywych alarmów.

Jak działa tarcza na policyjne radary? - czytaj dalej>>>


Odbiornik laserowy zintegrowany z anteną, posiadający 4 segmenty optyczne wykrywa lasery, nawet jeśli jest to wiązka rozproszona. Dzięki zewnętrznemu montażowi antyradar ten, nie jest narażony na zmniejszenie czułości przez szybę oraz jest umiejscowiony dokładnie tam, gdzie celuje funkcjonariusz obsługujący laser.



>>>Tak działa nowa tarcza na radary policji

Nadchodzący sygnał jest cyfrowo przetwarzany i analizowany pod kątem jego pochodzenia tak, aby użytkownik był powiadamiany tylko o realnych zagrożeniach.

STi-R Plus ma także odbiornik GPS wraz z aktualną bazą danych na Polskę i Europę o stałych punktach pomiaru z możliwością bezpłatnej aktualizacji przez internet. Baza GPS umożliwia ostrzeganie także przed metodami pomiarowymi, które nie wysyłają żadnego promieniowania radarowego lub laserowego. Dzięki antenie GPS może zapamiętywać fałszywe sygnały.

Ale uwaga! STi-R Plus nie zawiera jammera laserowego, który jest fabrycznie przeznaczony do tego produktu (powoduje wyświetlanie informacji o posiadaniu jammera na urządzeniu do pomiaru, narażając użytkownika na niechcianą kontrolę).

Dystrybutor zaleca stosowanie AntyLaser G9RX (wygląda jak czujnik parkingowy; cena - ok. 3 tys. zł) - nie powoduje zdemaskowania kierowcy i auta na żadnym urządzeniu do pomiaru za pomocą lasera.

Jak działa tarcza na policyjne radary? - czytaj dalej>>>


Na finał wyniki porównania z Beltronics STi-R Plus z kilkoma innymi antyradarami. W punktach powody dla których są one gorsze od STi-R Plus…

Escort 9500Ci

1. nie występuje w wersji europejskiej

2. nie posiada bazy zagrożeń dla Europy a tym bardziej dla Polski

3. nie posiada wąskiego pasma Ka - ma więc mniejszą czułość

4. jest wyposażony w starej generacji moduł blokowania laserów, który nie daje odpowiedniej ochrony i generuje błędy wskazujące na blokowanie, które są prezentowane funkcjonariuszowi obsługującemu laser

5. brak serwisu w Europie

Noxo 300e

1. duża ilość fałszywych alarmów

2. całkowicie inna jakość wykonania

3. brak funkcji GPS

4. brak zaawansowanej obróbki sygnału

5. wykrywalny dla RDD

Escort Qi45

1. brak funkcji GPS

2. wykrywalny dla RDD

3. model przeznaczony na USA

4. nie wykrywa niektórych radarów używanych w Polsce

Jak działa tarcza na policyjne radary? - czytaj dalej>>>


Escort R27

1. nie obsługuje pasma X - w Polsce jest to podstawowe pasmo używane przez radary ręczne 2. w rzeczywistości nie jest to produkt firmy Escort

3. brak funkcji GPS

4. wykrywalny dla RDD

5. brak komunikatów głosowych

6. brak tekstowego wyświetlacza

Valentine One (V1)

1. wykrywalna przez detektory antyradarów (RDD)

2. brak funkcji GPS

3. brak głosowych komunikatów

4. trudne do rozróżnienia alerty dźwiękowe

4. nieczytelny wyświetlacz

5. brak serwisu i oficjalnego wsparcia w Europie

Escort 9500ix

1. niższa klasa czułości

2. wykrywalny dla RDD

3. brak bazy zagrożeń dla Europy

4. model przeznaczony na USA - nie posiada bazy zagrożeń dla Europy

5. nie wykrywa niektórych modeli radarów używanych w Polsce

Escort RedLine/Beltronics STi Driver

1. modele przeznaczone na USA - nie posiadają wsparcia ani serwisu w Europie

2. brak wąskiego pasma Ka

3. problemy z wykrywaniem niektórych radarów używanych w Polsce