Organizowane przez Kia Motors Polska zawody zadomowiły się na dobre w kalendarzu wyścigowych imprez. Przez cztery sezony (od 2006 roku) młodzi miłośnicy sportu samochodowego mieli do dyspozycji pucharową odmianę Picanto. Już po raz trzeci w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski będą mogli wystartować w walce o tytuł w pro_cee'dach. Dla wielu z nich będzie to kontynuacja wyścigowej przygody.

"Cieszymy się, że udało nam się stworzyć swego rodzaju wyścigową szkołę. Dla młodych kierowców to doskonałe sportowe przygotowanie, lekcja prawdziwej rywalizacji opierającej się na indywidualnych umiejętnościach, woli walki, ambicji. Bo przecież w naszym pucharze wszystkie samochody są takie same, więc liczą się tylko walory kierowców. Obowiązuje zasada równości samochodów i jest ona przestrzegana zgodnie z obowiązującym regulaminem. Dzięki temu rywalizacja jest naprawdę emocjonująca" - mówi Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający KMP.

Jak wystartować w cee'd LOTOS Cup 2010? Należy kupić pucharowe auto i... chcieć wygrywać. Jeśli chcesz kupić nowego pro_cee’da - trzeba się śpieszyć! To ostatni moment, żeby zamówić auto i zdążyć przed sezonem je przygotować. Cena samochodu to 67.900 zł, koszt całego pakietu przebudowy, ok. 25 tys. zł, ponosi Kia Motors Polska. Do każdego nowego auta zawodnicy otrzymują dwa komplety felg i komplet sportowych opon.

Można też wystartować samochodem używanym, a ogłoszenia o sprzedaży pucharowych pro-cee’dów znajduję się na stronie www.ceed-lotos-cup.pl . I jeszcze jedno: decyzję o udziale w pucharze trzeba podjąć bardzo szybko - ilość samochodów, które wystartują w cyklu jest ograniczona. A więc - kto pierwszy, ten... pojedzie.

W edycji na 2010 rok następują też zmiany w regulaminie pucharu. cee'd LOTOS Cup staje się coraz bardziej profesjonalny: od tego sezonu pucharowe samochody jeździć będą na piętnastocalowych kołach z oponami typu slik (lub deszczówki) firmy Hankook. Będzie więc trochę trudniej, ale na pewno szybciej i ciekawiej. Testy, które odbyły się na torze w Brnie udowodniły, że czasy jednego okrążenia są na nowych gumach lepsze nawet o 9 sekund! Ta modyfikacja przepisów gwarantuje wyższy poziom sportowy.

Inaczej będzie też wyglądało ustawienie zawodników przy starcie do drugiego wyścigu każdej rundy: najlepsza szóstka startować będzie w kolejności odwrotnej do zajętego miejsca w pierwszym wyścigu. A zatem, wielkie emocje - murowane.

Ważną zmianą regulaminu jest wprowadzenie możliwości odliczenia od końcowej punktacji za cały sezon najsłabszego wyniku z jednej rundy. Każdy ma przecież prawo do błędu...

W trakcie danej rundy, w razie poważniejszej usterki samochodu podczas treningu lub pierwszego wyścigu, nie będzie już można zmieniać auta na inne, zapasowe, czy pożyczone od innego zawodnika. Zasady fair play są jak najbardziej mile widziane, ale liczyć trzeba na siebie i swoje umiejętności.

Gdzie będą się ścigać uczestnicy cee'd LOTOS Cup 2010? Tak jak w roku ubiegłym odbędzie się sześć rund wyścigowych. I tu także mamy atrakcyjną zmianę: aby puchar stał się ciekawszy, a zawodnicy mieli okazję się rozwijać, wyścigi odbywać się będą na dwóch nowych dla pucharowiczów obiektach - w Niemczech i na zupełnie nowym torze na Słowacji. Oto dokładny kalendarz imprez:

Hungaroring (Węgry) - 30 kwietnia - 2 maja

Poznań - 29-30 maja

Oschersleben (Niemcy) - 9-11 lipca

Slovakiaring (Słowacja) - 20-22 sierpnia

Poznań - 3-5 września

Brno (Czechy) - 24-26 września

Zawodnicy walczą tytuł Mistrza Polski i wielką sławę! Nagrodą za zwycięstwo w pucharze jest 50 000 zł (II m. - 30 000, III m. - 15 000). Poza tym podczas każdej rundy zawodnicy otrzymywać będą cenne nagrody za miejsca punktowane i najlepsze czasy okrążeń.