Rajdowy Abarth 500 homologowany jest w klasie R3T (począwszy od 1 marca 2010) a cena samochodu gotowego do startu wynosi 48 tys. euro (plus VAT). Samochód wyposażony jest w benzynowy turbodoładowany silnik, osiągający moc 180 KM, sekwencyjną 6-biegową skrzynię biegów, samoblokujący mechanizm różnicowy, dwutarczowe sprzęgło, regulowane wyczynowe zawieszenie, hamulce tarczowe - przednie o średnicy 300 mm, tylne o średnicy 251 mm z rozdzielaczem siły hamowania, hydrauliczny hamulec ręczny oraz felgi OZ 7" x 17" dla opon typu 200/50-R17.

>>>180 koni mocy dla młodego kierowcy

Warto wspomnieć o elementach gwarantujących bezpieczeństwo, wymaganych i homologowanych przez FIA m.in. klatka bezpieczeństwa zintegrowana z nadwoziem, kubełkowe fotele, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa oraz inne elementy wyposażenia wpływające na bezpieczeństwo podczas rajdu.

Puchar Abarth 500 Rally Selenia nawiązuje do ponad trzydziestoletniej tradycji mistrzostw markowych sygnowanych znakiem Skorpiona (pierwsze z udziałem modelu A112 Abarth odbyły się w 1977 roku) i ma na celu umożliwienie młodym, utalentowanym kierowcom, relatywnie niskimi kosztami zaistnienia w świecie rajdów samochodowych i utorowania sobie drogi do kariery kierowcy rajdowego.

Nieprzypadkowo główną nagrodą w kategorii "Under 25"(kierowców poniżej 25 lat) jest uczestnictwo w Rajdzie Como 2010 za kierownicą Abarth Grande Punto S2000, podczas gdy nagroda za drugie miejsce to możliwość rywalizacji w Rajdzie Monza Show 2010, oczywiście za kierownicą Abarth Grande Punto S2000.

>>>Niemcy pożądają samochodów znad Wisły

Przewidziano wysokie nagrody: zwycięzca klasyfikacji generalnej otrzyma samochód Abarth 500. Za wygrany rajd kierowca otrzymuje nagrodę w wysokości 4 tys. euro, za drugie miejsce 2500 euro, a za trzecie komplet opon sportowych BFGoodrich. Zwycięzca w kategorii "Under 25" otrzyma 2 tys. euro, które łączą się z nagrodami klasyfikacji generalnej.

W skład Pucharu Abarth 500 Rally wchodzi 6 rajdów, wszystkie na nawierzchni asfaltowej, 4 z nich są jednocześnie eliminacją Rajdowych Mistrzostwach Włoch (23-24 kwietnia Rajd Mille Miglia, 18-19 czerwca Rajd Salento, 3-4 września Rajd Alpi Orientali i 24-25 września Rajd Sanremo), natomiast 2 we włoskiej serii Trofeo Rally Asfalto (28-29 maja Rajd Marca Trevigiana i 16-17 lipca Rajd San Martino di Castrozza).

Wpisowe do Pucharu Abarth 500 Rally Selenia wynosi 2 tys. euro (1600 euro dla osób, które zapiszą się do 31 marca) i obejmuje kombinezony dla kierowcy i pilota.

>>>Abarth 500 R3T - 180 koni w klatce

Natomiast seria Challenge Abarth-BFGoodrich obejmuje 8 rajdów wybranych z pomiędzy Challenge Nazionali di Zona (regionalne włoskie serie rajdowe).

Harmonogram rajdów jest następujący: 9 maja Rajd Schio, 16 maja Rajd Turynu, 16 maja Rajd Cellole, 6 czerwca Rajd Siracusa, 13 czerwca Rajd Valli Ossolane, 27 czerwca Rajd Valli Imperiesi, 27 czerwca Rajd Val di Cecina, 4 lipca Rajd Benacus, 11 lipca Rajd Cremona, 11 lipca Rajd Valle del Sosio, 18 lipca Rajd Modeny, 25 lipca Rajd Lukki, 8 sierpnia Rajd Tirreno, 12 września Rajd Torriglia, 12 września Rajd Carpineti, 12 września Rajd Montalbo, 19 września Rajd Valtellina, 10 października Rajd Valdiano.

Kierowcy zapisani na Challenge Abarth-BFGoodrich nie mają obowiązku udziału we wszystkich rajdach i rywalizują o nagrody, którymi są komplety opon, ufundowane przez markę BFGoodrich.

Wpisowe na Challenge Abarth-BFGoodrich wynosi 400 euro, a dla wszystkich kierowców biorących udział w Pucharze Abarth 500 Rally Selenia jest darmowe.