Nieomylne, szybkie, laserowe, odporne na antyradary - tak policja zachwala sprzęt jaki już ma lub może wkrótce kupic do walki z kierowcami ze zbyt ciężką nogą. Po drugiej stronie barykady są kierowcy, którym co chwilę jakiś producent wciska nowy, hiperskuteczny antyradar - lek na wszystko czym "strzela" drogówka.

Takim urządzaniem ma być Stinger DSI (film obok) - podobno "najpopularniejszy antyradar w Europie", "Rolls-Royce wśród tego typu wynalazków". W Polsce kosztuje nawet 12 tys. zł!

>>>Całus to nietypowa broń polskiej policji

Jak ten cud sprawdza się na polskich drogach w starciu z uzbrojeniem polskiej drogówki? Czy wart jest tak kosmicznych pieniędzy? To sprawdzili dziennikarze "Auto Świata" - Stinger DSI stanął do walki z ośmioma urządzeniami pomiarowymi…

>>>Zobacz, dlaczego nie uciekniesz policji







Reklama

Ultralyte LTI 20-20 kontra Stinger DSI

Laserowy miernik prędkości, jeden z najnowszych nabytków polskiej drogówki. Zdaniem producenta ma być odporny na antylasery. Nic z tego! DSI wykrywa go i blokuje pomiar. Fajnie, tylko, że Ultralyte LTI 20-20 "traci swoją moc" także w starciu z 4 razy tańszym antylaserem G9/G9RX (pisaliśmy o tym tu).

>>>Zobacz, jak oszukać laserowy radar

Traffi Patrol XR kontra Stinger DSI

Reklama

Pomiar i 12 tys. zł w błoto… Traffi Patrol XR to miernik laserowy, który pokonał Stingera, a który najpewniej już za kilka miesięcy policja dostanie do ręki (producent jest w trakcie procedury zatwierdzenia typu - popularnie zwanego homologacją).

Iskra-1 kontra Stinger DSI

Reklama

Rosyjski pogromca Rollsa wśród antyradarów. Iskra-1 ma duży zasięg (do 800m) i wysyła bardzo krótkie impulsy, dzięki czemu ogromna większość wykrywaczy jest bezskuteczna. Polska drogówka ma ok. 300 sztuk tego ręcznego radaru, więc ryzyko trafienia i mandatu jest duże. Ciekawe, że z wykrywaniem Iskry radzą sobie kilka-kilkanaście razy tańsze wykrywacze, np. Beltronics RX65e, STi-R oraz STi-R Plus.

Czytaj dalej - jak oszukać sidła policji>>>







Iskra-B/Binnar kontra Stinger DSI

Jeśli policjant trzyma w ręku Iskrę-B/Binnar, a ty masz na pokładzie auta DSI to… wygrałeś. Radar działa w trybie ciągłym i antyradar wykrywa ją na tyle wcześnie by kierowca zdążył zwolnić - chyba, że będziesz kierowcą pierwszego namierzanego pojazdu.

PRO Laser II kontra Stinger DSI

PRO Laser II to miernik laserowy używany przez policję za granicą. W starciu z DSI okazała się bezradny. Stinger górą.

Zurad Rapid 2Ka kontra Stinger DSI

Suszarka działająca w paśmie K poległa w konfrontacji z antyradarem DSI. Warunek - policjant musi namierzać auto przed nami.

Czytaj dalej - jak oszukać sidła policji>>>







Zurad Rapid-1/1A kontra Stinger DSI

Aż wstyd! Stinger DSI poległ w pojedynku z najzwyklejszą suszarką. Zurad Rapid-1 to tak stare urządzenie, że aż… niewykrywalne. Stinger nie obsługuje pasma X, w którym pracuje Rapid-1. W Polsce drogówka ma jeszcze w swoim ekwipunku ok. 1000 takich urządzeń. Znowu 12 tys. zł w błoto…

Iskra-L kontra Stinger DSI

Iskra-L, czyli fotolaser który niedługo może "służyć w policji” (przechodzi zatwierdzenie typu - o tym napiszemy wkrótce). Na fotografii widać nie tylko auto ale jest też zaznaczony punkt w który policjant celował i trafił wiązką laserową. Jeśli drogówka dostanie go w swoje ręce wówczas swego stingera DSI możesz wyrzucić na złom. Iskra-L - robiła zdjęcia "pirata" a DSI nawet nie pisnął. By być sprawiedliwym dodamy tu, że jedyny na świecie antylaser, który zna Iskrę-L to G9/G9RX

Jak widać nie wszystko co jest "naj" (najlepsze i… najdroższe?) ma sens. Poza tym konkurencja oferuje nawet cztery razy tańsze rozwiązania (Antylaser G9 - ok. 3 tys. zł; Beltronics STi-R Plus - ok. 4,5 tys. zł). Wreszcie najważniejsza rzecz - trzeba pamiętać, że używanie urządzeń zakłócających pomiar prędkości jest nielegalne. Grozi za to mandat.

Czytaj więcej na www.auto-swiat.pl





p