Honda CR-Z w europejskiej specyfikacji zadebiutuje na początku marca w czasie salonu samochodowego w Genewie (w styczniu samochód ujawniono w Detroit). Uroda? Klin na czterech kołach z wielkim wlotem powietrza z przodu i światłami do jazdy dziennej z ośmioma diodami LED…

Pod ostrą karoserią kryje się futurystyczne wnętrze dla czterech osób. Na tylnej kanapie, na krótką przejażdżkę można zabrać co najwyżej dwójkę dzieci. W razie potrzeby tylne siedzenia mogą zostać złożone jednym ruchem, co tworzy płaską powierzchnię umożliwiającą przewiezienie większej ilości bagażu.

>>>Największe hity i złom wśród aut używanych

Napęd? Koni mechanicznych dostarczy benzynowo-elektryczna hybryda. Silnik 1.5 współpracuje z jednostką elektryczną umieszczoną pomiędzy motorem spalinowym a skrzynią biegów (przekładnia 6-stopniowa manualna). Średnie spalanie - 5 litrów na 100 km. Możliwości? Moc maksymalna i maksymalny moment obrotowy jednostki spalinowej wspomaganej silnikiem elektrycznym to odpowiednio - 124 KM i 174 Nm (liczby znane ze specyfikacji auta prezentowanego w Detroit).

Honda CR-Z została uzbrojona w trzyzakresowy układ jazdy 3-Mode Drive System. Każdy z nich to inne ustawienia reakcji przepustnicy, układu kierowniczego, czasu uruchamiania systemu, zatrzymywania silnika spalinowego na postoju, klimatyzacji i poziomu wspomagania systemem IMA. Co ciekawe układ pozwala na wybór pomiędzy jazdą dającą najwięcej przyjemności, ekonomią lub łączy zabawą z oszczędnością.

>>>Kultowa Honda powraca jako hybryda

Podświetlenie prędkościomierza pełni taką sama rolę, jak w modelu insight, czyli pomaga kierowcy prowadzić samochód w sposób bardziej ekonomiczny i ekologiczny. Poza funkcją Eco Assist, podświetlenie wskaźnika w modelu CR-Z jest powiązane z wybranym trybem jazdy. W trybie normal prędkościomierz świeci się na niebiesko; w trybie econ podświetlenie również jest niebieskie (podczas ekonomicznej jazdy zmienia kolor na zielony) i świeci się symbol zielonego eko-kwiatka; natomiast prędkościomierz rozświetlony na czerwono oznacza, iż w Hondzie CR-Z został uaktywniony tryb sport.

Honda CR-Z wejdzie do sprzedaży w Europie w połowie 2010 roku. Zaczynamy odliczanie…

Ach i jeszcze jedno... W Genewie zadebiutuje także odświeżony model CR-V. W Hondzie CR-V 2010 zastosowano silnik Diesla i-DTEC o pojemności 2.2 l., który - po raz pierwszy w tym modelu -może współpracować z automatyczną skrzynią biegów. Poprawione wcielenie hondowskiego SUV-a to bardziej wyciszona kabina, mniej wibracji i zmodyfikowane zawieszenie.