W zespole pedału przyspieszenia użycie nagrzewnicy w chłodne dni może powodować kondensację wilgoci na elemencie zwanym tłumikiem tarciowym. Może to w szczególnym przypadku powodować powolne powracanie lub wręcz niepowracanie pedału do położenia neutralnego.

>>>Toyota wzywa 1,8 mln aut do poprawki

Toyota znalazła już rozwiązanie problemu. Naprawa będzie polegać na zamontowaniu metalowego wspornika w zespole pedału przyspieszenia. Wspornik ten zmniejszy tarcie pomiędzy elementem ciernym a ramienia pedału przyspieszenia. Rozwiązanie to zwiększy również siłę, z jaką pedał przyspieszenia wraca do pozycji wyjściowej.

Jak mówią przedstawiciele Toyoty, obecnie najwyższy priorytet ma wyeliminowanie utrudnienia w pojazdach, które już trafiły na rynek, rozważane jest też wznowienie sprzedaży i produkcji modeli objętych akcją przywoławczą.

>>>Samochody psują się na potęgę. Nowa lista

Toyota Motor Corporation planuje wprowadzenie podobnych poprawek w Europie, Chinach oraz innych krajach i regionach, gdzie szczegółowe rozwiązania są opracowywane wspólnie z miejscowymi władzami.