System FlexDoors to nowy patent Opla na wsiadanie i wysiadanie z auta. Przednie drzwi "są normalne", zaś tylne zostały skonstruowane odwrotnie - otwierają się przeciwnie do kierunku jazdy pod kątem 84 stopni (o wiele większym, niż konwencjonalne drzwi, w których przypadku standardem jest zwykle 68-70 stopni). Podobne rozwiązanie stosuje producent królewskich limuzyn, jego wysokość Rolls-Royce…

Inżynierowie nie zrezygnowali ze środkowego słupka - to dla utrzymania sztywności karoserii i ochrony przy zderzeniu bocznym. W przeciwnym wypadku samochód byłby cięższy właśnie przez wzmocnienia konstrukcji.

Jak twierdzą twórcy, FlexDoors pozwala na wygodniejsze zajmowanie miejsca na tylnej kanapie. Wyższa linia dachu daje więcej miejsca nad głową przy wsiadaniu i wysiadaniu. Mało tego, lepszy dostęp to łatwiejsze mocowanie fotelika dziecięcego i wygodniejsze zapinanie pociechy w pasy.

Także upilnowanie wysiadających dzieci powinno być łatwiejsze - rodzice mają je na oku z każdego siedzenia (konwencjonalne tylne drzwi zasłaniają widok). Wszystkie skrzydła otwierają się niezależnie i są automatycznie blokowane przed ciekawością najmłodszych (blokada zamków w czasie jazdy).

Nowa Meriva powstała na szerszym rozstawie osi, kół przednich i tylnych, co zdaniem konstruktorów przyczyni się do uzyskania lepszych właściwości jezdnych i większego komfortu jazdy. Naturalnie dodatkowe centymetry to większa, przestronniejsza i lepiej zorganizowana kabina.

"Dzięki zastosowanemu w Zafirze systemowi Flex 7 i FlexSpace w Merivie udało nam się stworzyć nowy rodzaj całkowicie zintegrowanej elastyczności wnętrza. W przypadku nowej Merivy pragnęliśmy stworzyć nowego mistrza wszechstronności w branży motoryzacyjnej. Nie znam żadnego innego samochodu oferującego tak wiele rozwiązań ułatwiających życie." - mówi Alain Visser, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i usług posprzedażnych Opel/Vauxhall.

System siedzeń tylnych FlexSpace, zastosowany po raz pierwszy w merivie pierwszej generacji doczekał się kilku poprawek - w nowym modelu regulacja miejsc w różnych pozycjach, jak również ich składanie wymagają jeszcze mniej wysiłku.

Skrytek także przybyło - ciekawostką jest konsola FlexRail, która obejmuje wymienialne schowki dające się przesuwać po prowadnicach umieszczonych między przednimi siedzeniami. Kolejną nową dla merivy cechą jest dostępność charakterystycznego dla Opla wbudowanego "w zderzak", tylnego bagażnika rowerowego FlexFix.

Meriva sprzedawana będzie z sześcioma silnikami. Producent obiecuje, że gama jednostek napędowych obejmie ekonomiczne i mocne silniki z turbodoładowaniem - zakres mocy od 75 KM do 140 KM. Dostępna będzie również ekonomiczna wersja ecoFLEX. Nowość Opla rozpędzi 5- lub 6-biegowa manualna skrzynia biegów, na wygodnych czeka sześcibiegowy automat.

Nowa Meriva zadebiutuje na deskach salonu samochodowego w Genewie już 4 marca. Auto będzie produkowane w Saragossie w Hiszpanii. Początek sprzedaży zaplanowano na tegoroczne lato, wtedy poznamy wszystkie plusy i minusy…