Japoński producent postanowił wszystkim swoim autom dać jednakowy przód. Zaczęło się od lancera, potem identyczny ryjek dostał mały colt. Teraz przyszła kolej na outlandera...

Polska jest pierwszym krajem Starego Kontynentu, w którym zadebiutuje nowy outlander - wszystko przez największą popularność w klasie SUV. Od początku samochód schodził co do sztuki, a kolejka po nowe auta nie miała końca - sprzedaż rosła nieprzerwanie z miesiąca na miesiąc od kwietnia 2007 roku do października 2009.

>>>Lancer Ralliart - pieprz czy tabasco?

Jak obliczył instytut Samar - od stycznia do października 2009 roku sprzedano 2394 sztuk outlandera (prawie 12 proc. wszystkich pojazdów z tego segmentu). Dla porównania toyota RAV4 skusiła tylko 1198 osób, zaś dziesiąty w zestawieniu Nissan X-Trail to 564 sprzedanych aut.

Na początek Mitsubishi stawia przed nami nowe wcielenie outlandera z wysokoprężnym, 140-konnym silnikiem 2.0 DID (310 Nm) i 6-biegową manualną skrzynią biegów (cena od niecałych 103 tys. zł, zaś wersje Intense Plus i Instyle posiadają homologację ciężarową - odliczenie 22 proc. podatku VAT).

Ale już w pierwszym kwartale 2010 roku dołączą kolejne wersje - z nową benzynową 2-litrową jednostką (147 KM/199 Nm), napędem na przód i 5-biegową manualną skrzynią biegów oraz 6-biegową CVT, z benzynowym silnikiem 2.4/170 KM (232 Nm) z przekładnią CVT oraz z turbodieslem 2.2 DID/156 KM (380 Nm) i dwusprzęgłową skrzynią biegów TC-SST - tak, tak tą która rozpędza ogniste evo najnowszej generacji.

>>>Mitsubishi na prąd elektryzuje Polaków!

Odrzutowy outlander ma ciszej pruć przez powietrze - lepsza aerodynamika karoserii to niższe spalanie, mniej hałasu i stabilniejsze prowadzenie. Wnętrze - po staremu pojemne i funkcjonalne, ale wykończone o wiele bardziej luksusowo niż w poprzedniku, zaś tablica przyrządów wyświetla komunikaty na kolorowo.

Gadżety? Do wyboru, do koloru - biksenonowe reflektory doświetlające zakręty, system wspomagania ruszania pod górkę, sprawniejszy system pełnej kontroli pojazdu ETACS (Electronic Total Automobile Control System) i coś na deser - głośniejsze audio Rockford Fosgate (z 650 W do 710 W). A to tylko wierzchołek góry dodatków...

>>>Oto najważniejszy samochód z Japonii