Inne / Daimler AG

Nieważne czy to limuzyna, kombi, czy coupe - Mercedes najmniej traci na wartości z biegiem lat. Jak podaje instytut badań rynku Bähr & Fess Forecast, po trzech latach to właśnie osobówki z gwiazdą na masce uzyskują najwyższe wartości przy odsprzedaży.

>>>Nowy Mercedes, ale bez okularów

Reklama

Zgodnie z wyliczeniami niemieckich specjalistów model E 250 CDI BlueEFFICIENCY po trzech latach użytkowania będzie miał nadal wartość do 62,5 proc. ceny nowego pojazdu. Z kolei Mercedes E 200 CGI BlueEFFICIENCY kombi będzie warty do 60 proc. wartości samochodu w 2012 roku. Kupujący używany model E 250 CDI BlueEFFICIENCY Coupé zapłacą do 58 proc. ceny nowego modelu.

>>>Ostatni Mercedes SLR w Polsce! Widziałeś?

Wszystkie wyliczenia bazują na przewidywanym przebiegu 60 tys. kilometrów i odsprzedaży samochodu przez dilera.



To, że Mercedesy tak mocno trzymają wartość wśród samochodów używanych został potwierdzony także w "Mistrzostwach wartości rezydualnych" organizowanych przez tygodnik "Auto Bild". W 2009 roku osobówki ze Stuttgartu zajęły pierwsze miejsca w ośmiu z trzynastu przeanalizowanych segmentów rynkowych.

>>>Legenda Mercedesa powraca

Reklama

Niżej przedstawiamy ranking aut o największej wartości rezydualnej (procenty podane przy każdym modelu) - liczba mówi nam za jaki procent ceny zapłaconej w salonie będzie można auto sprzedać.

Mistrzostwie wartości rezydualnych…

> Mini - Fiat 500 1.2 - 65,5 proc. (drugie miejsce to Smart fortwo - 62 proc.; trzecie miejsce zajęła Toyota Aygo 1.0 - 60 proc.)

Reklama

> Samochody małe - Mini Cooper - 67 proc. (Opel Corsa - 63,54 proc.; Seat Ibiza SC 1.4 - 62 proc.)

> Kompakty - Volkswagen Scirocco 1.4 TSI - 66 proc. (Mercedes CLC 200 CDI - 63 proc.; Peugeot 308 SW 1.6 HDI - 62 proc.)

> Klasa średnia - Mercedes C 220 CDI BlueEFFICIENCY kombi - 64 proc. (Audi A4 Avant 2.0 TDI - 62,5 proc.; Opel Insignia kombi 2.0 CDTI - 62 proc.)

> Klasa średnia/wyższa - Mercedes E 250 CDI BlueEFFICIENCY - 62,5 proc. (Mercedes CLS 320 CDI - 61 proc.; Volvo V70 D5 – 58 proc.)

> Luksusowe - Mercedes S 320 CDI BlueEFFICIENCY - 57 proc. (BMW 730d - 55 proc.; Lexus LS600 H - 52 proc.)

> Mikrovany - Skoda Roomster 1.4 TDI - 63 proc. (Opel Agila 1.0 - 62,5 proc.; Suzuki Splash - 62 proc.)

> Vany - Mercedes R 280 CDI 4MATIC - 59 proc. (Ford Galaxy 2.0 TDCI - 58 proc.; Peugeot 807 HDI/135 KM - 54 proc.)

> Małe SUV - Mercedes GLK 220 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY - 66,5 proc. (Volkswagen Tiguan 2.0 TDI - 65,5 proc.; Audi Q5 2.0 TDI - 65 proc.)

> Duże SUV - Mercedes ML 280 CDI 4MATIC - 64 proc. (BMW X5 3.0d - 63,5 proc.; Audi Q7 3.0 TDI - 61 proc.)

> Coupe - Audi A5 2.0 TFSI - 64,5 proc. (Porsche Cayman - 64 proc.; Audi R8 4.2 quattro - 63,5 proc.)

> Małe kabriolety i roadstery - Mini Cooper Cabrio - 70 proc. (Audi A3 1.6 - 67 proc.; Peugeot 207CC - 65 proc.)

> Duże kabriolety i roadstery - Mercedes SLK 200 KOMPRESSOR - 66 proc. (Audi TT 1.8 TFSI - 65,5 proc.; BMW 320i kabrio - 65 proc.)