Od lipca do września obroty koncernu Audi wyniosły 7,2 miliarda euro (2008: 8,4 miliarda euro), czyli 14,9 procent mniej w stosunku do rekordowej wartości 2008 roku. Wynik operacyjny w tym okresie 348 milionów euro był o 54,2 procent niższy niż w analogicznym okresie zeszłego roku (2008: 760 milionów euro). "Oprócz ogólnego kryzysu gospodarczego obciążeniem były także wydatki na uruchomienie produkcji A8 i A1 oraz trzytygodniowa przerwa w produkcji w sierpniu" - komentuje Axel Strotbek, z zarządu Audi AG.

Reklama

Skumulowany wynik operacyjny koncernu Audi w pierwszych trzech kwartałach 1.172 miliony euro (2008: 2.059 milionów euro) odpowiada rentowności operacyjnej 5,4 procent (2008: 8,0 procent) - w kryzysowym roku 2009 jest to najwyższa wartość w branży. Z wynikiem finansowym brutto 1,4 miliarda euro rentowność obrotów przed opodatkowaniem w pierwszych dziewięciu miesiącach roku gospodarczego osiągnęła nawet poziom 6,5 procent. "To pokazuje, jaką rozwagę zachowuje Audi podczas kryzysu. Liczymy na wyższy wynik, niż w 3 kwartale” - wyjaśnił Strotbek.”

"Te sukcesy pozwolą nam na pokrycie, także w przyszłości, wszystkich inwestycji w nowe technologie, jak na przykład samochody elektryczne i efektywne modele, z operacyjnego Cash Flow" - stwierdził Strotbek.

W 2009 i 2010 roku przedsiębiorstwo zainwestuje w zakłady w Ingolstadt 920 milionów euro - przede wszystkim w A3/A3 Sportback, A5 Sportback oraz nowe centrum przekładni i emisji. W zakładach w Neckarsulm w tym samym czasie zainwestowanych zostanie około 970 milionów euro. Tutaj najważniejszymi tematami będą nowe A8, A7, rodzina A6 oraz centrum kompetencji ds. włókna węglowego.

Reklama

Najbardziej znacząca część inwestycji przeznaczona będzie na ofensywę efektywności. Już teraz Audi inwestuje intensywnie w rozbudowę swoich kompetencji związanych z pojazdami elektrycznymi. Przykładem może być przedstawiony po raz pierwszy we wrześniu we Frankfurcie elektryczny samochód sportowy e-tron, który pojawi się na rynku w krótkiej serii już w 2012 roku.

Aby rozwijać temat elektrycznych napędów, Audi powołało niedawno do życia grupę e-performance. W celu wzmocnienia swoich możliwości w tej dziedzinie marka z czterema pierścieniami poszukuje obecnie 100 dodatkowych inżynierów.