3,7 litra oleju napędowego - tyle powinna średnio zużywać ulepszona Corsa ecoFLEX. Autko napędza mocniejszy o 5 KM turbodiesel 1,3 CDTI z filtrem cząstek stałych, który zamiast 90 KM daje 95 KM (190 Nm maksymalnego momentu obrotowego udostępni od 1750 do 3250 obr./min). W praniu na pewno okaże się, że spalanie jest wyższe, ale nawet jeśli samochód połknie o litr więcej to i tak nie będzie to grzechem… Z rury wydechowej ulatuje tylko 98 g dwutlenku węgla na kilometr jazdy - o 10 proc. czyściej niż w poprzedniej wersji.

>>>Ale jazda! 200 km/h nowym oplem z Polski

Mały apetyt na paliwo osiągnięto przez doszlifowanie silnika (mniejszy stopień sprężania – zamiast 18 jest 16,8:1), który oddaje moc przez pięciobiegową skrzynię z wydłużonymi przełożeniami. EcoFLEX wisi niżej o 20 mm niż zwykła corsa dlatego stawia mniejszy opór powietrzu. Nowe kołpaki także mają poprawić aerodynamikę. Nawet 14-calowe stalowe felgi są lżejsze (15 calowe aluminiowe obręcze są płatne ekstra). Samochód ma też specjalne opony z niskim oporem toczenia.

>>>Nowa lista - hity i kity na czterech kołach

Osiągi? W tym rodzaju auta są mało ważne ale dla ciekawskich powiemy, że 12,3 s trwa rozpędzenie do setki, a 177 km/h to prędkość maksymalna. Nowa Corsa ecoFLEX pojawi się w sprzedaży po nowym roku.