Reklama

Reklama

Reklama
Warszawa

Reklama

Reklama

Nowa łada ze wsparciem Putina. To będzie pierwsza rosyjska hybryda. ZDJĘCIA i WIDEO

21 stycznia 2015, 08:49
Kiedy 15 lat temu Władimir Putin pierwszy raz zasiadł na fotelu prezydenta Rosji moloch AvtoVAZ był w fatalnej kondycji. Putin nie pozwolił na agonię rodzimego koncernu. W 2008 roku za miliard dolarów francusko-japoński gigant Renault-Nissan kupił 25 proc. akcji w rosyjskiej firmie. Rok później ich wartość poleciała na łeb, na szyję do 200 mln dolarów. W upadający zakład władze Rosji wtłoczyły 800 mln dolarów. Sam Putin promował nowe modele Łady (na zdjęciu w czasie testowania modelu granta - o tym dalej), a zagranicznym inwestorom postawił ultimatum - jeśli nie zajmą się reformą zakładów w Togliatti, to… stracą swoje udziały. Wiosną 2012 roku Putin podpisał nowy rozdział współpracy z koncernem Renault-Nissan. Inwestycja opiewała na 400 mln euro. Pod koniec 2012 roku sojusz Renault-Nissan i przedsiębiorstwo państwowe Russian Technologies założyły spółkę joint venture, która objęła wszystkie udziały należące do obu partnerów w spółce AvtoVAZ. Taki zabieg miał zagwarantować długoterminową stabilność największego rosyjskiego producenta samochodów i właściciela marki Łada.
Kiedy 15 lat temu Władimir Putin pierwszy raz zasiadł na fotelu prezydenta Rosji moloch AvtoVAZ był w fatalnej kondycji. Putin nie pozwolił na agonię rodzimego koncernu. W 2008 roku za miliard dolarów francusko-japoński gigant Renault-Nissan kupił 25 proc. akcji w rosyjskiej firmie. Rok później ich wartość poleciała na łeb, na szyję do 200 mln dolarów. W upadający zakład władze Rosji wtłoczyły 800 mln dolarów. Sam Putin promował nowe modele Łady (na zdjęciu w czasie testowania modelu granta - o tym dalej), a zagranicznym inwestorom postawił ultimatum - jeśli nie zajmą się reformą zakładów w Togliatti, to… stracą swoje udziały. Wiosną 2012 roku Putin podpisał nowy rozdział współpracy z koncernem Renault-Nissan. Inwestycja opiewała na 400 mln euro. Pod koniec 2012 roku sojusz Renault-Nissan i przedsiębiorstwo państwowe Russian Technologies założyły spółkę joint venture, która objęła wszystkie udziały należące do obu partnerów w spółce AvtoVAZ. Taki zabieg miał zagwarantować długoterminową stabilność największego rosyjskiego producenta samochodów i właściciela marki Łada. / Media
Zachodnie firmy wycofują się z Rosji, a największy koncern motoryzacyjny tego mocarstwa pod okiem Władimira Putina snuje śmiałe plany i przygotowuje się do produkcji dwóch nowych samochodów. Moskwa na jeden z nich wyłożyła 15 mln dolarów. Hybrydowa łada będzie pierwszym tego rodzaju autem w historii rosyjskiego producenta. Jesienią zaś pojawi się zupełnie nowy sedan o nazwie vesta.

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama