Nowy rywal hitu Volkswagena znika na pniu. Peugeot uruchamia nocną zmianę. ZDJĘCIA
1 Jury składające się z 58 dziennikarzy z 22 krajów Europy wybrało najlepszy pojazd z finałowej siódemki, którą wyłoniono jeszcze w grudniu 2013 roku. Zwycięzcą został nowy peugeot 308, uzyskując 307 punktów. Francuski kompakt znokautował rywali i uzyskał ponad 80 punktów więcej niż rywal z 2. miejsca podium - BMW i3 - zdobyło 223 punkty. 3. miejsce - tesla model S - 216 punktów. Dalej kolejno uplasowały się: citroen C4 picasso, mazda 3, skoda octavia i mercedes klasy S.
Newspix / Igor KohutnickiAuto Swiat
2 Teraz Peugeot zaczyna odcinać kupony od zdobytego tytułu. Francuska marka poinformowała właśnie, że aby rosnący apetyt kierowców na nowego 308 i kombi 308 SW, od 2 czerwca 2014 roku zakład PSA Sochaux uruchomi nocną zmianę. W efekcie zostanie utworzonych 600 miejsc pracy oraz zatrudnionych 450 pracowników tymczasowych.
Peugeot / tibo
3 Producent ogłosił, że zebrano już 60 tys. zamówień na nowego peugeot 308. Przypominamy, że francuski rywal volkswagena golfa został wprowadzony do sprzedaży jesienią 2013 r. Po wprowadzeniu nocnej zmiany fabryka PSA Sochaux będzie produkować 26 pojazdów na godzinę, co zwiększy dzienną produkcję modelu 308 o 180 sztuk. W efekcie całkowita dzienna produkcja zakładu wzrośnie do 1563 pojazdów.
Peugeot / tibo
4 Zmiana nocna zostaje uruchomiona na co najmniej 6 miesięcy - przedstawiciele Peugeot nie wykluczą przedłużenia tego okresu, jednak decyzję uzależniają od zapotrzebowania rynku. A to może wzrosnąć - pod koniec kwietnia pojawi się na rynku peugeot 308 SW, czyli nowe kombi z bagażnikiem o pojemności 610 litrów.
Peugeot
5 Do dziewięciu wersji silnikowych oferowanych od początku uruchomienia produkcji - 4 wersji benzynowych i 5 wysokoprężnych - dołączą jednocześnie nowy 3-cylindrowy silnik benzynowy turbo PureTech e-THP o pojemności 1.2 l i mocy 130 KM, oraz trzy silniki BlueHDi, z których najnowszy - 1,6 l BlueHDi o mocy 120 KM emituje 82 g/km CO2 w przypadku nadwozia typu hatchback. Czego jeszcze mogą spodziewać się kierowcy po nowym kombi Peugeota?
Peugeot
6 W porównaniu do wersji pięciodrzwiowej kombiak 308 SW jest o ok. 33 cm dłuższy i mierzy od początku do końca 4,58 m (wysokość 1,47 m).
Peugeot
7 W opinii konstruktorów nowy peugeot 308 SW oferuje jedne lepszych możliwości transportowych w klasie kompakt. Francuskie kombi przy piątce pasażerów na pokładzie do bagażnika zmieści 610 l towaru - to więcej niż np. VW golf variant (605 l), toyota auris w wersji kombi (530 l) czy kia cee’d SW (528 l).
Peugeot
8 W opinii konstruktorów zmiana konfiguracji bagażnika ma być bardzo prosta - składanie poszczególnych części kanapy odbywa się jednym ruchem od strony kufra. Po złożeniu tylnej kanapy powstaje płaska podłoga.
Peugeot
9 Podobnie jak hatchback, również nowy peugeot 308 SW został zbudowany na nowej, modułowej platformie EMP2, dzięki której możliwe było zmniejszenie masy auta. W rezultacie nowy 308 SW jest teraz o 140 kg lżejszy od swojego poprzednika.
Peugeot
10 W opinii twórców kierowcom nowego 308 do gustu przypadnie niewielka kierownica. Zabieg z wysoko umieszczonymi zegarami ma wpłynąć na lepsze bezpieczeństwo - takie rozwiązanie powinno pozwolić odczytywać dane o pojeździe bez konieczności odrywania wzroku od drogi.
Peugeot
11 Peugeot bierze na celownik rywali z Niemiec, Japonii i Korei. Do walki o kieszenie kierowców wystawia zupełnie nowe kombi - 308 SW.
Peugeot
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję