Londyn, Paryż, Berlin, Pekin, Istambuł, Moskwa, a teraz Warszawa. W centrum stolicy przy Placu Trzech Krzyży rusza pierwszy w Polsce ekskluzywny salon Audi City. Jednak nie jest to typowy dilerski salon sprzedaży znany kierowcom. Po przekroczeniu szklanych drzwi otacza nas ciepło luksusowego apartamentu czy klubu, a nie chłodnego miejsca, w którym handluje się autami. Na dwóch piętrach w ciszy można poznać od podszewki wszystkie modle z gamy niemieckiej marki.

– Polski rynek dóbr luksusowych rozwija się bardzo dynamicznie, a branża motoryzacyjna premium rośnie szybciej niż cały rynek samochodów w ogóle. Polacy stają się coraz bogatsi, lubią otaczać się ładnymi przedmiotami wysokiej jakości – niewątpliwie należą do nich nasze auta. Wystarczy powiedzieć, że w Polsce średnia cena sprzedawanego Audi jest wyższa niż w Szwajcarii. Stąd pomysł na stworzenia samochodowego miasta w mieście, które pozwoli nam być jak najbliżej naszych klientów – mówi dziennik.pl Michał Bowsza, dyrektor marki Audi.

Średnia cena samochodu Audi kupowanego przez Polaka to ok. 250 tys. zł. Najczęściej wybieranym modelem jest SUV Audi Q5.

Miliony kombinacji pod ręką

W specjalnych salach po założeniu gogli VR można poczuć się, jakby siedziało się za kierownica prawdziwego samochodu. Specjalny doradca pomaga skonfigurować wymarzony model z milionów opcji i dodatków. Za jednym kliknięciem zmienia wzór i rozmiar felg, okładzinę na desce rozdzielczej czy tapicerkę foteli. Co ważne, każde auto jest wyświetlane na ekranach o przekątnej 98 cali. Nawet najdrobniejsze szczegóły wyposażenia są pokazywane w najwyższej rozdzielczości i z doskonałą precyzją. Widok jest na tyle autentyczny, że oddaje najmniejsze załamania i odbicia światła, jakby oglądało się realne Audi.

– Motoryzacyjny świat szybko się zmienia, a wraz z nim zmieniają się oczekiwania i potrzeby ludzi związane z kupnem samochodu segmentu premium. Dziewięciu na dziesięć klientów chcących dziś kupić nowe auto najpierw zasięga informacji o nim w internecie – mówi Przemysław Schwarzm, dyrektor marketingu Audi w Polsce. – Oceny produktów i marek w sieciach społecznościowych, są dziś jednym z najważniejszych źródeł pozyskiwania informacji, a ich forma i ilość są właściwie nieograniczone – dodaje.

W warszawskim salonie Audi City istnieje również możliwość obejrzenia realnego samochodu marki Audi. Przewidziano też auta do jazdy próbnej.

Elektryczne Audi w Polsce

Niebawem pojawi się tam prawdziwa gratka dla fanów motoryzacji, czyli Audi e-tron – pierwszy w pełni elektryczny SUV w historii producenta z Ingolstadt, który zapewnia ponad 400 km zasięgu na jednym ładowaniu (CZYTAJ WIĘCEJ>>). 

Pierwsze Audi City powstało w roku 2012 w Londynie, a następne, w kolejnych latach uruchamiane były w Pekinie, w Berlinie, Paryżu, Stambule i w Moskwie. Ten ostatni działa tuż przy Placu Czerwonym.