Mazda CX-3 odmłodniała. Najmniejszy SUV upodobnił się nieco do nowej generacji CX-5 i "szóstki". Wzorem większych modeli styliści zafundowali CX-3 chromowaną listwę podkreślającą reflektory, a dla podkreślenia urody można zamówić soczysty lakier o nazwie Soul Red Crystal. W porównaniu do znanego odcienia Soul Red Metallic, charakteryzuje się o 20 proc. intensywniejszym nasyceniem barwy oraz o 50 proc. większą głębią koloru.

W kabinie na czeka przeprojektowana deska rozdzielcza. Pojawił się również elektryczny hamulec postojowy oraz wielofunkcyjny podłokietnik. Kierowcę obdarowano nowym fotelem, który ma lepiej łączyć go z maszyną.

Jeśli chodzi o silniki, to Mazda nie byłaby sobą, gdyby znowu nie zrobiła czegoś po swojemu, wbrew modzie. Kiedy większość rywali drastycznie ogranicza pojemność skokową i wspomaga ją turbo, japońska marka konsekwentnie idzie pod prąd - oferując silniki o normalnej pojemności, ale tak dopracowane, że spalają mniej niż wyżyłowane jednostki z doładowaniem.

Odmłodzona CX-3 jest teraz wyposażona w silnik benzynowy 2.0 SKYACTIV-G znany z obecnej generacji CX-5. Z większym SUV-em radzi sobie świetnie - jest przy tym oszczędny i cichy, dlatego w lżejszym aucie powinien wywołać uśmiech od ucha do ucha. Jako alternatywę producent w modelu CX-3 przewidział nowy silnik Diesla 1.8 SKYACTIV-D (116 KM i 270 Nm). Inżynierowie zmodyfikowali także zawieszenie, wprowadzono nowe opony.

CX-3 w nowej odsłonie to pierwszy model Mazdy, w którym zastosowano zmodernizowany system wspomagania hamowania Advanced Smart City Brake System – teraz układ skuteczniej wykrywa pieszych w nocy.

Mazda CX-3 po zmianach modelowych 2018 będzie dostępna w polskich salonach w sierpniu 2018 roku. Cena? Od 68 900 zł za wersję 2.0/121 KM SkyGO.