Cios z zaskoczenia. Tuż przed rozpoczęciem XXXV Międzynarodowego Turnieju Bokserskiego im. Feliksa Stamma Polski Związek Bokserski i Suzuki Motor Poland podpisały umowę o współpracy. W efekcie japońska marka zyskuje tytuł sponsora strategicznego, a PZB pomoc finansową oraz flotę samochodów.

Reklama

– Konsekwentnie realizujemy strategię Suzuki Way of Life, która polega na angażowaniu się marki w sport i wspieraniu profesjonalnych kadr sportowców. Chcielibyśmy, aby nasza aktywność w tym zakresie przełożyła się na rozwój dyscypliny i sukcesy reprezentacji Polski. Wesprzemy PZB, przekazując samochody, będziemy też wspierać związek finansowo. Chciałbym, aby w boksie zapanowała normalność i zawodnik nie był uzależniony od sukcesu, by mieć środki do życia – powiedział Piotr Dulnik, prezes Suzuki Motor Poland i prywatnie fan boksu.

A z polskim boksem amatorskim nie jest najlepiej – żeby nie powiedzieć, że zbiera lanie w narożniku. W tym roku mija 26 lat od zdobycia przez Polaka medalu olimpijskiego – dokonał tego w 1992 roku Wojciech Bartnik. Dziś pięściarze borykają się z problemami. Wsparcie Suzuki może być szansą do kariery dla wielu utalentowanych zawodniczek i zawodników.

Reklama

Z Suzuki po medale olimpijskie

– Pozyskane od Suzuki środki przekażemy na stypendia sportowe dla dziesięciu zawodników oraz trzech zawodniczek Kadry Narodowej Seniorów. Dofinansujemy również wydarzenia organizowane z ramienia Polskiego Związku Bokserskiego: Międzynarodowy Turniej Bokserski im. Feliksa Stamma, Memoriał Leszka Drogosza oraz mecze w ramach Światowej Konfrontacji Boksu Olimpijskiego. W kolejnych latach zamierzamy powrócić do rozgrywek ligowych oraz przywieźć medale olimpijskie z Tokio – zapowiedział Leszek Piotrowski, prezes Polskiego Związku Bokserskiego.

Suzuki

– Od 2017 roku wszystkie mecze oraz finały międzynarodowych turniejów organizowanych przez Polski Związek Bokserski transmituje na żywo TVP SPORT HD, co w znaczący sposób wpływa na wzrost popularności boksu olimpijskiego w Polsce. Ze statystyk oglądalności wynika, że każdy mecz jednorazowo ogląda ponad sto tysięcy widzów – twierdzi Grzegorz Nowaczek, przewodniczący Wydziału Finansów i Marketingu Polskiego Związku Bokserskiego.

W ramach świadczeń gwarantowanych umową Suzuki uzyskuje między innymi: tytuł sponsora strategicznego Polskiego Związku Bokserskiego, umieszczenie logotypu Suzuki na strojach sportowych, branding maty ringowej, ringu i hali meczowej, prawo do dekoracji zawodników podczas zawodów oraz ekspozycje samochodów podczas zawodów. Polski Związek Bokserski zyskuje świadczenia finansowe i flotę samochodów składającą się z modeli Suzuki SX4 S-Cross oraz Baleno.

Suzuki jest bardzo agresywne rynku sponsoringu sportowego – w Polsce nie ma marki samochodowej, która by działała na tak wielką skalę. W styczniu ogłoszono podpisanie umowy z klubem piłkarskim Korona Kielce, w lutym z Polskim Związkiem Koszykówki, teraz przyszła pora na boks. A wcześniej firma weszła we wsparcie piłki ręcznej.
Reklama
dziennik.pl