Kia Motors Polska zawarciem umowy z Orlenem kończy wieloletnią współpracę z Lotosem. Nieoficjalnie mówi się, że producent samochodów nie chciał kontynuować partnerstwa z tym ostatnim. W myśl nowego długoterminowego porozumienia produkty Platinium Pro z motoryzacyjnego portfolio Orlen Oil trafią do polskiej sieci 73 autoryzowanych dilerów koreańskiej marki. Tam będą oferowane jako zalecane do aut azjatyckiej firmy.

Ale współpraca Orlen Oil z Kia nie ogranicza się tylko na dystrybucji i promocji olejów silnikowych. Marka Platinium zostanie również partnerem technologicznym i sponsorem tytularnym Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski Kia Picanto - Kia Platinium Cup.

- Nasze samochody cieszą się bardzo dużym zaufaniem polskich kierowców i klienci ASO Kia Motors Polska muszą mieć pewność, że stosowane w ich samochodach oleje silnikowe są najwyższej jakości - powiedział Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska. - Oczywiste więc dla nas jest to, że musimy współpracować z bardzo mocnym i rozpoznawalnym na rynku polskim partnerem, a produkty oferowane przez Orlen Oil, w tym linia Platinium Pro, spełniają przecież wymagania najsurowszych norm. (...) A to wszystko dla naszych klientów, aby zapewnić perfekcyjną i niezawodną ochronę każdego silnika w samochodzie Kia. Jestem przekonany, że samochody zakupione u naszych dilerów przejadą bezawaryjnie na olejach Platinium miliony kilometrów - skwitował Szyszko.

W 2017 roku kierowcy w Polsce kupili ponad 23,3 tys. aut z logo Kia na masce. Tym samym koreańska marka zajęła 7. miejsce pośród wszystkich importerów w Polsce.