Polska w nowej koalicji nazwanej "bateryjnym Airbusem". Niemiecki wiceminister: Bylibyśmy ślepi czy naiwni

| Aktualizacja:

UE, choć spóźniona, powinna być w stanie produkować baterie m.in. do samochodów elektrycznych - to diagnoza kilku krajów UE, które spotkały się w ramach European Battery Alliance w Brukseli. W koalicji, która ma rozruszać ten rynek, jest też Polska.

wróć do artykułu
  • ~ad rem
    (2018-02-19 20:47)
    Przy założeniu że lot odbywa się za dnia w okolicy równika przy bezchmurnym niebie, to akumulatory zasilane panelami na skrzydłach są w stanie sobie poradzić, jak nie dziś to jutro, jednak taki przelot zimą w strefie polarnej nocą niekoniecznie szybko się uda.
  • ~ulisse
    (2018-02-13 10:45)
    obecny akumulator litowy nie nadaje się jako zamiennik benzyny lub diesla / stosunek energii do masy (gęstość energii MJ/kg) benzyny: 46,4, akumulatora litowego: 0,54 tj. żeby zabrać w trasę energię 100 litrów benzyny trzeba zainstalować i naładować akumulator o masie ok. 8.5 TONY!
  • ~ge
    (2018-02-13 10:26)
    90% złóż minerałów ziem rzadkich jest w chińskich rękach i oni są potentatem w produkcji ogniw. Chcą ekologicznie i bez chińskiego monopolu to niech rozwijają technologię ogniwa wodorowego. Szybkie tankowanie i łatwa utylizacja.
  • ~bertsi
    (2018-02-13 10:11)
    A co będzie, gdy w przypadku klęski żywiołowej np. powodzi nie będzie prądu? Jak zachowują się naładowane baterie w samochodzie, gdy zostaną zanurzone w wodzie?

Może zainteresować Cię też: