17,5 mln - tyle sztuk sześciu generacji modelu jetta wyprodukował Volkswagen. Teraz przyszła pora na nowe, siódme pokolenie tego auta.

Uroda? W ocenie projektantów nadwozie przypomina coupe - raczej sportowe Gran Turismo niż klasyczną limuzynę. Współczynnik Cx (oporu powietrza) wynosi 0,27 - to o 10 procent lepiej niż w wypadku poprzedniej jetty.

Pod maską przewidziano benzynowy silnik turbo 1.4 TSI (o mocy 150 KM) z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Seryjnie jetta jest wyposażana w 6-biegową mechaniczną skrzynię biegów, zamiast niej można zamówić 8-stopniowy automat DSG.

Volkswagen jetta w seryjnym wyposażeniu większości wersji zaoferuje systemy asystujące, a wśród nich jest m.in. Front Assist (monitorujący otoczenie przed autem) czy asystent Blind Spot (kontrolujący pojazdy w martwym polu).

Jetta będzie mogła być wyposażana ponadto w zestaw cyfrowych wskaźników (Active Info Display). Nowością są także systemy infotainment nowej generacji oraz 400-watowy system dźwiękowy amerykańskiej firmy Beats by Dr. Dre. Active Info Display. Układy multimedialne współpracują ze sobą i zostały tak rozmieszczone, że kierowca widzi je jako jeden panel.

Volkswagen jetta nowej generacji pojawi się na rynku w pierwszym kwartale 2018 roku - najpierw w Meksyku, a w drugim kwartale w Stanach Zjednoczonych. VW milczy na temat Europy.