Diesel to przeżytek. Koncern Audi wyprodukuje własne paliwo z wody, prądu i powietrza

| Aktualizacja:

Olej napędowy z ropy naftowej trafi do muzeum? Audi nastawia się na produkcję paliwa przyszłości. Niemiecka firma inwestuje w nową fabrykę, w której będzie produkowany e-diesel.

wróć do artykułu
  • ~Silnik Diesel
    (2018-03-20 18:25)
    Ropa naftowa nigdy sie nie skonczy, totalna bzdura w celu wymiany samochodow. P. wszystko chodzi o kase
  • ~miśko
    (2018-03-13 20:52)
    Germańcy coś tam rabotają i się azjatom nie dają a sarmaci ? Głównie produkują smog i trochę bałaganu.
  • ~umcs
    (2018-03-13 17:55)
    Pamiętam jak w latach pięćdziesiątych minionego stulecia nauczycielka czytała nam o samochodach napędzanych wodą sodową z sokiem malinowym. To by byla jazda!! Coś z tego jest: WODA i gaz CO2 też tam był !!! Autora nie pamiętam.
  • ~Paranormalny
    (2017-12-03 18:51)
    Coś wcale tego nie widze. Takie rozwojowe paliwa potrzebuja jeszcze sporo czasu na wdrozenie do seryjnej produkcji. A obecne diesle wcale nie musza byc zle. Wazne, zeby nie byly to najstarsze silniki, a te nowsze odpowiednio konserwowane. Przykladowo ja korzystam z produktow K2 Diesel, ktore sluza do tego, zeby oczyscic nieco komory silnika. Efekt jest zawuazalny, bo motor pracuje ciszej, a spalanie sie zmnijesza, co daje wymierny efekt w postaci mniejszego zatrucia srodowiska. Diesle to dobre silniki tylko trzeba wiedziec jak z nich korzystac.
  • ~xxl
    (2017-11-09 11:04)
    To jest wreszcie dobry kierunek , nowe ekologiczne paliwo , elektryki to ślepa uliczka w sumie powodują takie samo zanieczyszczenie środowiska jak diesle .
  • ~xxx.
    (2017-11-09 10:43)
    No to sie arabom urwie!
  • ~darwinek
    (2017-11-09 10:29)
    Energia w złożach była magazynowana przez tysiące lat w naturalnych procesach, energia dostępna dla syntetycznego paliwa to ułamek tamtej, kolejne ocipianie ocieplaniem klimatu, tym razem zieloną energią odnawialna
  • ~m-53
    (2017-11-08 17:19)
    Tak to widzę. Ściągamy gaz (np. z Rosji), budujemy elektrownię gazową, robimy elektrolizę wody, wychwytujemy CO2 no i robimy.... gaz :)
  • ~ale żart
    (2017-11-08 17:02)
    czyli auto będzie na wodę utlenioną, eksploatacja będzie szwabsko droga
  • ~Ja_sam
    (2017-11-08 16:48)
    Niech tam niemcy dalej rozwijają prace nad wytwarzaniem paliwa z drzewa (holzgas) - mają wieloletnią praktykę.
  • ~voss
    (2017-11-08 14:57)
    DAV mylisz pojęcia, już od bardzo dawna ( lata 20 minionego wieku ) pracowano i w warunkach laboratoryjnych wytwarzano paliwa syntetyczna. Najbardziej intensywnie w krajach w których były problemy z ropa naftowa ( np. wojna i brak własnych złóż ). Nawet Czesi prowadzili kiedyś takie dość zaawansowane badania. Niestety do tej pory nie było żadnej produkcji którą można by zaliczyć do "masowej /seryjnej " . A w Polsce nie wyszło to poza próby laboratoryjne. To co robi Audi /VW to tez nie jest produkcja masowa, czy seryjna, a próbna i nie komercyjna, paliwa te są jeszcze znacznie za drogie i nie ekonomiczne. A porównanie tych prac w Polsce z pracami Audi, to tak jak, można se gadać ze Polacy poleca jutro na Marsa ( załogowo ), tylko chwilowo masło drożeje i na razie nie ma za co .
  • ~DAV
    (2017-11-08 11:20)
    Przeciez taka produkcje syntetycznej benzyny z dwutlenku wegla i wody opracowali nasi naukowcy z UMCS , a Waldemar Pawlak jako dawny minister gospodarki objal osobisty mecenat nad tym projektem . produkcja miała już dawno ruszyc , a Polska miała być Kuwejtem Europy . Gdzie to jest ? Niech ktoś w końcu zapyta o to Pawlaka , co z jego mecenatem !

Może zainteresować Cię też: