Audi złapało wiatr w żagle. Niemiecki koncern poinformował, że po zakończeniu trzeciego kwartału wypracował 44,2 mld euro przychodów ze sprzedaży oraz zysk operacyjny wysokości 3,9 mld euro. Operacyjna rentowność ze sprzedaży wyniosła 8,9 procent.

Co więcej, z wieści płynących z centrali w Ingolstadt można spodziewać się w 2018 roku na rynku pojawi się Audi e-tron - pierwszy w pełni elektryczny seryjny model tej marki. Przypominamy, że projektantem tego auta jest Polak Kamil Łabanowicz.

Ponad 500 km zasięgu za kierownicą SUV-a

Nowy, całkowicie elektryczny samochód Audi w przyszłości ma konkurować z Teslą. Dlatego wykorzysta moc trzech silników elektrycznych - jeden z nich napędza oś przednią, a dwa pozostałe oś tylną. Zespół gwarantuje 320 kW mocy systemowej (435 KM), a chwilami system może dostarczać do czterech kół ponad 500 KM i moment obrotowy 800 Nm.

Przyspieszenia nie powstydziłby się nawet samochód sportowy, bo sprint do 100 km/h trwa ledwie 4,5 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 210 km/h. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 95 kWh daje energię wystarczającą na 500 km jazdy elektrycznej. Rozwiązanie z dwoma wejściami, pozwala na ładowanie zarówno prądem zmiennym, jak i stałym.

A to nie koniec wieści dla fanów Audi. Jeszcze przed rokiem 2025 firma zaoferuje ponad 20 zelektryfikowanych modeli, z czego blisko połowa napędzanych będzie wyłącznie elektrycznie. Dlatego przedsiębiorstwo planuje przygotować do produkcji aut elektrycznych wszystkie swoje fabryki.

Nowy model Audi co trzy tygodnie

- Dzięki wypracowanym wynikom jesteśmy dobrze przygotowani na wymagający czwarty kwartał, na kształt którego ogromny wpływ będą miały nakłady, które planujemy w związku z inicjatywą modelową - mówi Alexander Seitz, członek zarządu AUDI AG ds. finansów, IT i integralności. - Z tym większą konsekwencją będziemy dalej szli obraną drogą. Po wprowadzonych w tym roku nowych wersjach A8 i A7 zwiększamy tempo i w przyszłym roku średnio co trzy tygodnie rozpoczynać będziemy produkcję nowego modelu Audi - dodał.

Koncern Audi oczekuje, że w pełnym roku 2017 osiągnie operacyjny wskaźnik rentowności ze sprzedaży w granicach przedziału od 8 do 10 procent. Przedsiębiorstwo planuje przy tym lekki wzrost sprzedaży samochodów marki Audi oraz przychodów Audi AG.