Prezes Greenway Infrastructure Poland, Rafał Czyżewski tłumaczy w przesłanym komunikacie, że dostawcy ładowarek zostali wybrani w przetargu. - Spośród pięciu oferentów to właśnie ładowarki Delta oraz Efacec spełniły wszystkie wysokie wymagania postawione przez operatora systemu - podkreślił. - Dwóch dostawców działających równolegle zdecydowanie przyspieszy proces uruchamiania nowych stacji szybkiego ładowania - argumentuje.

Poinformował, że ładowanie nowoczesnymi szybkimi ładowarkami zajmuje od 20 do 40 minut. Stacje ładowania będą najczęściej zlokalizowanie przy centrach handlowych oraz głównych drogach. - Ma to zapewnić komfort kierowców - z jednej strony tego typu lokalizacje zapewnią wygodny sposób spędzenia czasu ładowania, z drugiej rozmieszczenie stacji umożliwi właścicielom pojazdów elektrycznych przejechanie długich dystansów, zapewniając możliwość doładowania na trasie - tłumaczy firma.

W październiku stacje ładowania mają działać m.in. w Warszawie, Gdańsku, Toruniu, Łomży, Łodzi, Tarnowie, Rzeszowie, Sieradzu, Legnicy i Bielsku-Białej. Trwa już ich instalacja. Wybrane punkty ładowania będą mogły obsługiwać cztery pojazdy jednocześnie.

Czyżewski przypomina, że do 2020 r. przy głównych polskich drogach ma stanąć 200 ładowarek do samochodów elektrycznych, wśród których znajdą się też punkty ultraszybkiego ładowania.

Spółka Greenway Infrastructure Poland otrzymała unijne dofinansowanie na rozwój sieci ładowania samochodów elektrycznych. Spółka ma zakontraktowaną z UE budowę największej sieci ładowarek wzdłuż tras w Polsce. Celem projektu jest zbudowanie inteligentnego systemu ładowania pojazdów elektrycznych wzdłuż korytarzy TEN-T.

Greenway Infrastructure Poland sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni jest częścią międzynarodowej grupy Voltia, działającej w obszarze elektromobilności. Oprócz usług ładowania, firma świadczyć będzie także usługę zarządzania infrastrukturą ładowania na zlecenie innych podmiotów.