W fabryce Opla w Gliwicach zjechała z taśmy nowa astra hatchback numer 250 000. Ćwierćmilionowy egzemplarz polakierowano na sportową czerwień a pod maskę trafił turbobenzynowy silnik 1.4/150 KM. Wiadomo, że akurat ten samochód został zamówiony przez polskiego klienta.

- Dzisiejszy dzień jest kolejnym etapem wspaniałej historii linii modelowej astry w naszym gliwickim zakładzie, gdzie od prawie dwudziestu lat produkowane są kolejne generacje tego popularnego wśród klientów modelu Opla - powiedział Andrzej Korpak, dyrektor generalny gliwickiego zakładu Opla w Polsce.

Stwierdził też, że wieloletnie doświadczenie w produkcji samochodów oraz wysokie kompetencje i umiejętności gliwickiego zespołu przyczyniają się do wyznaczania nowych standardów w segmencie samochodów kompaktowych.

Nowy rekord w Gliwicach

Od premiery w 2015 roku astra zdążyła już podbić serca europejskich kierowców - Opel zebrał już ponad 450 tys. zamówień na ten model. A nowe zlecenia ciągle spływają.

Po drodze opel astra zdobył najcenniejsze trofeum, czyli tytuł europejskiego "Samochodu Roku 2016". Produkowany w Gliwicach samochód to najlepiej sprzedający się model niemieckiej marki i drugi pod względem popularności w segmencie samochodów kompaktowych w całej Europie oraz w sprzedaży detalicznej w tym segmencie w 2016.

Przypominamy, że poza astrą w Gliwicach produkowane są też samochody dla innych marek. Do USA jest wysyłany kabriolet biuck cascada, który tam jest prawdziwym przebojem. A od lutego 2015 roku trwa produkcja holdenów astra i cascada (kabriolet), przeznaczonych na eksport do Australii i Nowej Zelandii.

Pierwszym samochodem jaki został wyprodukowany w Gliwicach był opel astra classic - licznik śląskiej fabryki ruszył 31 sierpnia 1998 roku. Obecnie fabryka ta jest jednym z największych pracodawców w regionie, zatrudniającym w trzech oddziałach ok. 3900 osób. Zakład produkuje samochody na różne rynki w Europie, Afryce, Ameryce Północnej, Azji i Oceanii oraz jest jednym z największych eksporterów w Polsce. W zeszłym roku zakład odnotował rekordową liczbę ponad 200 tysięcy wyprodukowanych samochodów.

Nowy szef Opla

Co ważne, za sterami Opla nastąpiła zmiana. Karl-Thomas Neumann ustąpił ze stanowiska prezesa zarządu i dyrektora generalnego Adam Opel GmbH. Ma pozostać z zarządzie aż do zakończenia transakcji sprzedaży firmy Opel/Vauxhall Grupie PSA. Na jego następcę rada nadzorcza powołała Michaela Lohschellera, który od września 2012 roku zajmował stanowisko dyrektora finansowego w firmie Opel.

Nowe logo Opla

Z początkiem nowej ery zmienia się też znak "blitz", czyli błyskawica oplowska. Twórcy nowego znaku twierdzą, że założeniami przyjętymi przy modyfikacji logo były przejrzystość i uproszczenie. W efekcie we wszystkich kanałach komunikacyjnych pojawiać się będzie klarowne i wyraziste dwuwymiarowe logo marki Opel. Oczywiście utrzymane zostaną jego najważniejsze komponenty - okrąg jako odniesienie do koła oraz błyskawica jako symbol czystej energii.