Ford mustang zadebiutował w USA w 1964 roku. Przez ponad pół wieku tani samochód dla młodych ludzi stał się maszyną kultową i pożądaną. Mimo to amerykański producent skąpił go Europejczykom, aż wreszcie po przeszło 50 latach w 2015 roku na Starym Kontynencie zadebiutowała najnowsza generacja tego auta i… została przebojem.

Reklama

Z danych IHS Markit zebranych za pełny rok sprzedaży wynika, że mustang jest nie tylko najpopularniejszym autem sportowym w USA, ale też dzięki wzrostowi sprzedaży w Europie i kilkunastu innych krajach, jest najchętniej kupowanym "sportowcem" na świecie.

W 2016 roku najnowsza generacja mustanga podbiła serca ponad 150 tys. osób, a to oznacza 6-procentowy wzrost globalnej sprzedaży w stosunku do roku 2015. Wzięcie poza Stanami Zjednoczonymi wzrosło o 101 proc. - kierowcy kupili 45 tys. egzemplarzy.

W ciągu 3 miesięcy 2017 roku najnowsza generacja mustanga trafiła w ręce 3600 klientów w całej Europie.
Ford
Reklama

Mustang hitem w Polsce

Które kraje są rajem dla mustangów? Europejczycy zamówili 15 335 egzemplarzy - najwięcej we Francji, Szwecji, Polsce, Czechach, w Rumunii, Finlandii, Grecji i na Węgrzech.

Ford mustang jest również zdecydowanym liderem w rankingu sprzedaży samochodów sportowych wśród wszystkich marek popularnych oraz luksusowych oferujących tego typu auta w Polsce. Według bazy danych CEPiK, w okresie od stycznia do grudnia 2016 roku zarejestrowanych zostało 506 mustangów.

Drugie miejsce zajmuje mazda MX-5 (142 sztuki). Podium zamyka porsche 911 (125 sztuk). Czwarte w kolejności jest BMW serii 6 (91 sztuk). Piąty volkswagen scirocco i 45 sprzedanych aut. Hybrydowe BMW i8 z wynikiem 26 sprzedanych modeli zasłużyło na szóstą lokatę. Siódmą toyotę GT86 wybrało 22 kierowców, czyli 23 razy mniej niż mustanga.

Ford / James Lipman
Reklama

Od momentu uruchomienia sprzedaży w Chinach w 2015 r. ikona amerykańskiej motoryzacji jest najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym na największym rynku motoryzacyjnym na świecie. Z danych IHS Markit wynika, że w 2016 roku sprzedaż w Chinach wzrosła o 74 procent.

Pozycję lidera w segmencie aut sportowych mustang zawdzięcza nie tylko zwiększonemu popytowi m.in. w Niemczech, czy Chinach, ale także ogromnej popularności w mniejszych krajach takich jak Nowa Kaledonia, Gibraltar czy Bonaire.

Amerykański muscle car jest dostępny w 140 krajach na wszystkich kontynentach poza Antarktydą. W Europie mustang jest oferowany do wyboru z benzynowymi silnikami o pojemności 5.0 V8/421 KM i turbodoładowaną jednostką EcoBoost 2.3/371 KM z sześciostopniową manualną lub automatyczną skrzynią biegów.

Ford / James Lipman

Z myślą o Europejczykach Ford wprowadził do sprzedaży wersję specjalną swojego hitu. Mustang Black Shadow Edition jest oferowany z silnikiem 5.0 V8/412 KM i sześciostopniową manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Auto wyróżnia m.in. czarny emblemat mustanga na wlocie powietrza, 19-calowe czarne alufelgi (z ramionami w kształcie litery Y) i czarne pasy wzdłuż grzbietu maski i boków.

Ford