Nowe audi R8 Spyder ma lekki tkaninowy dach, kończący się z tyłu dwoma "płetwami". Elektrohydrauliczny napęd otwiera i zamyka "sklepienie" - nawet wtedy, gdy samochód porusza się do 50 km/h - w 20 sekund. Tylną szybę, umieszczoną w przegrodzie między przedziałem pasażerskim a komorą silnika, można podnosić i opuszczać.

Auto waży tylko 1612 kg. W dużej mierze to zasługa szkieletu - nowej karoserii Audi Space Frame wykonanej z aluminium i karbonu (niemal 80 proc. użytych tu elementów wyprodukowano z aluminium). To auto bez sztywnego dachu dlatego w progach, słupkach A i przy ramie przedniej szyby zastosowano dodatkowe wzmocnienia.

Osiągi godne króla drogi

Dzięki specjalnym metodom produkcji udało się obniżyć ciężar poszczególnych elementów auta nawet o 10 proc. W efekcie karoseria waży jedynie 208 kg, przy czym sztywność skrętna w porównaniu do poprzedniego modelu wzrosła o ponad 50 proc.

Nowego sportowca od Audi napędza centralnie zamontowany wolnossący dziesięciocylindrowiec o pojemności 5,2 l. Moc 540 KM i 540 Nm momentu obrotowego sprawiają, że nowy spyder od 0 do 100 km/h wyrywa w 3,6 sekundy (prędkość maksymalna - 318 km/h). Za silnikiem V10 zamontowano błyskawicznie przełączającą biegi, siedmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów S tronic, obsługiwaną przez kierowcę elektrycznie, tzw. "by wire" (bez mechanicznego połączenia).

Na pokładzie nie zabrakło bajerów. Pierwszym z brzegu jest 12,3-calowy, w pełni cyfrowy kokpit wirtualny - na tym ekranie kierowca widzi najważniejsze informacje w postaci grafik 3D. Zupełnie nowym rozwiązaniem na pokładzie R8 Spyder V10 jest Audi smartphone interface. Pozwala wyświetlać zawartość smartfonów bezpośrednio na ekranie przed kierowcą.

Kolejne rozwiązanie high-tech, które można znaleźć w tym sportowcu, to system muzyczny Bang & Olufsen. Po raz pierwszy pojazd marki Audi wyposażono w głośniki zamontowane w zagłówki foteli. Audi R8 Spyder V10 jest wyposażone w reflektory diodowe z techniką laserową.

Sportowe Audi stworzone zostało w zakładach Audi Sport GmbH w Neckarsulm. Ta spółka-córka Audi AG, do ubiegłego roku działająca pod nazwą quattro GmbH, już od roku 1983 buduje samochody sportowe o dużej mocy i tworzy najbardziej zaawansowane, motoryzacyjne rozwiązania techniczne.

Niemiecka spółka konstruuje i wytwarza najbardziej rasowe modele Audi z oznaczeniami R i RS. Odpowiada też za dostarczanie wyczynowych aut wyścigowych klientom zewnętrznym, czyli za program Audi Sport customer racing. Zajmuje się również indywidualizacją aut w programie Audi exclusive. 

Także ze stajni Audi Sport pochodzi również Audi RS 3 LMS, które zadebiutował także w Poznaniu. To wyczynowy samochód, którego żywiołem są wyścigi na torze. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 240 km/h. Czterocylindrowy silnik TFSI o pojemności 2 litrów, w wersji TCR generuje moc 330 KM. Auto przygotowane jest zgodnie ze specyfikacją FIA. Jednym z takich samochodów w tegorocznej edycji serii wyścigów samochodów klasy turystycznej TCR będzie rywalizować Gosia Rdest. Polka, która w pucharze Audi Sport TT Cup 2016 zajęła 8. miejsce.