Toyota poinformowała, że w 2016 roku sprzedała 10,175 mln samochodów. W Europie roczna sprzedaż japońskiego koncernu (marki Toyota i Lexus) wyniosła 928 500 samochodów, o 6 proc. więcej niż w roku poprzednim. Przedsiębiorstwo zwiększyło swój udział w europejskim rynku do 4,7 procent.

Koncern Volkswagen, do którego należą też takie marki jak Audi, Porsche, Skoda i VW, w 2016 sprzedał 10,3 mln sztuk aut i odnotował wzrost o 3,8 proc. Dla porównania globalna sprzedaż Toyoty wzrosła w ubiegłym roku o 0,2 proc.

Branżowy Automotive News zauważa, że utrata korony przez Toyotę to efekt m.in. spadku zapotrzebowania w USA na flagowy dla tamtejszego rynku model camry oraz spowolnienia w Chinach.

Na ringu został General Motors

Wiadomo, że koncern General Motors poda swoje wyniki sprzedaży w przyszłym tygodniu. Jeśli będą one gorsze od VW wówczas niemiecki gigant po raz pierwszy będzie numerem 1 w skali światowej. I to mimo afery z manipulacjami przy pomiarach emisji spalin. Analitycy wskazują, że mocnym punktem okazała się dla Niemców sprzedaż w Chinach.

Przypominamy, że w 2008 roku Toyota jako pierwszy koncern zakończyła trwający 77 lat prymat General Motors jako największego producenta samochodów na świecie. W 2015 roku Toyota sprzedała 10,15 mln pojazdów, Volkswagen 9,93 mln, a General Motors 9,8 mln.