Ford fiesta nowej generacji zadebiutował w czterech wariantach produkcyjnych: jako stylowa odmiana Titanium, inspirowana modelami o sportowych parametrach ST-Line, ekskluzywna Vignale oraz jako crossover Active.

Pod elegancko wystylizowaną karoseria kryję się zupełnie nowe wnętrze, w którym centralne miejsce zajmuje 8-calowy ekran dotykowy wysokiej rozdzielczości reagujący na zbliżenie palca.

Na pokładzie nie mogło zabraknąć układu komunikacyjno-rozrywkowego SYNC 3. Nowa fiesta będzie też pierwszym Fordem wyposażonym w audio klasy premium Bang & Olufsen PLAY Sound System.

Nowa fiesta będzie też pierwszym modelem Forda napędzanym przez trzycylindrowy silnik 1.0 EcoBoost, w którym jeden z cylindrów będzie odłączany. To pionierskie rozwiązanie w konstrukcji tego rodzaju jednostek napędowych.

Silnik 1.0 EcoBoost będzie pierwszym seryjnym 3-cylindrowym silnikiem świata, w którym zostanie zastosowana dezaktywacja cylindra. Opracowany przez Forda system jest w stanie wyłączyć lub ponownie włączyć do pracy jeden z cylindrów w czasie 14 milisekund - czyli 20 razy szybciej, niż trwa mrugnięcie powieką oka.

Konstruktorzy twierdzą, że w połączeniu z rozwiązaniami przeciwdziałającymi wibracjom, dezaktywacja cylindra będzie niezauważalna dla kierowców, jeśli chodzi o działanie i osiągi silnika. Zużycie paliwa ma zmniejszyć się o 6 proc.

Ford fiesta nowej generacji pojawi się w Polsce latem 2017 roku. A nowa jednostka napędowa w 2018.