Mazda CX-5 pierwszej generacji zadebiutowała w 2012 roku. W ciągu blisko czterech lat obecności na rynku kierowcy ze 120 krajów kupili ponad 1,4 mln egzemplarzy tego auta. Co ciekawe, 2015 rok przyniósł przetasowanie jeśli chodzi o popularność samochodów tej marki - CX-5 odebrała koronę przebojowej mazdzie3. Aktualnie udział tego SUV-a w ogólnej sprzedaży japońskiego koncernu sięga 25 proc.

Szefowie Mazdy doszli jednak do wniosku, że mimo pomyślnych prognoz na przyszłość warto już teraz umocnić ten trend. Podczas salonu samochodowego w Los Angeles świat poznał CX-5 nowej generacji.

Pod względem stylistycznym samochód robi wyśmienite wrażenie - auto wydaje się być bardziej luksusowe i eleganckie. Dla podkreślenia urody powstał soczysty lakier o nazwie Soul Red Crystal. W porównaniu do znanego odcienia Soul Red Metallic, charakteryzuje się o 20 proc. intensywniejszym nasyceniem barwy oraz o 50 proc. większą głębią koloru.

Nową mazdę CX-5 można będzie zamówić z jednym z dwóch silników benzynowych SKYACTIV-G 2.0/165 KM lub 2.5/192 KM albo z dieslem SKYACTIV-D 2.2 w wariantach 160 i 165 KM. Producent przewidział 6-stopniowe skrzynie automatycznie z rodziny SKYACTIV-Drive lub manualne SKYACTIV-MT.

Ponadto nowy model wyposażony będzie również w system G-Vectoring Control - rozwiązanie dynamicznie steruje rozdziałem momentu na poszczególne koła zapewniając odpowiednią trakcję i komfort jazdy. Kolejnymi nowościami będą wyświetlacz na szybie czołowej (pierwsze tego typu rozwiązanie w segmencie) oraz automatycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika. Nie zabraknie napędu 4x4.

W Japonii nowa mazda CX-5 dostępna będzie od lutego. Na polskim rynku pojawi się przed wakacjami 2017 roku.

psav