Volkswagen już zbiera w Polsce zamówienia na nowe wcielenie modelu amarok. Niemiecki pikap ma być teraz bardziej… premium. Jakim cudem?

Zastąpienie okrągłości poziomymi i pionowymi liniami sprawiło, że przód i wnętrze amaroka stały się ostrzejsze. Zdaniem projektantów po zamianach samochód nabrał elegancji. Volkswagen spodziewa się, że dzięki temu trikowi pikap może zainteresować ludzi, którzy do tej pory wybierali klasyczne SUV-y.

Auto ma długość 5,25 m i szerokość 2,23 m (włącznie z lusterkami zewnętrznymi). Kierowca wybierając nowego amaroka będzie mógł go uzbroić w jeszcze większe koła. W efekcie niemiecki pikap będzie jeszcze potężniejszy.

Na pace czterodrzwiowego amaroka mieści się standardowa europaleta. Zależnie od wersji wyposażenia samochód może przewieźć ładunek o masie jednej tony. W niektórych wersjach amarok będzie mógł pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony. Jednak największą nowością jest silnik...

Razem z wprowadzeniem amaroka w nowej odsłonie Volkswagen daje kierowcom nową jednostkę napędową - mechaniczne serce ma pojemność trzech litrów, a więc o jeden litr większą niż stosowane dotychczas. Turbodiesel 3.0 V6 TDI można wybrać w jednej z trzech wersji różniących się mocą: 163 KM, 204 KM lub 224 KM (550 niutonometrów to o 130 Nm więcej niż uzyskiwał starszy silnik).

Dodatkowo funkcja overboost czasowo potrafi dostarczyć 20 KM więcej. Wszystkie wersje V6 TDI spełniają normę emisji spalin EU6. Producent twierdzi, że nowy amarok z 224-konnym silnikiem oraz z 8-stopniowym automatem będzie średnio zużywał 7,8 l oleju napędowego na 100 km.

Co i za ile? Na początek w przedsprzedaży można zamawiać samochody z silnikiem 224 KM w wersji highline oraz specjalną edycję aventura.

Najtańsza odmiana nowego amaroka kosztuje od 111 750 zł netto - to auto z silnikiem V6 TDI o mocy 163 KM (dostępny w 2 kwartale 2017 r.) w wersji z napędem na 4 koła 4MOTION oraz z wyposażeniem trendline i z podwójną kabiną.

Z kolei amarok aventura z silnikiem V6 TDI o mocy 224 KM oraz z napędem na wszystkie koła i z 8-biegowym automatem jest oferowany za 184 250 zł netto ( wyposażenie obejmuje m.in. 20-calowe obręcze kół i biksenonowe reflektory ze światłami LED do jazdy dziennej).

Amarok w tej samej wersji silnikowej, z identycznymi - układem przeniesienia napędu i skrzynią biegów, ale w wersji highline jest dostępny od 153 800 zł netto.

Obie wersje - highline i aventura - będą dostępne pod koniec września 2016 r.