Liczba zamówień na nową generację astry przekroczyła 250 tys. sztuk - powiedział dziennik.pl Wojciech Osoś, szef biura prasowego General Motors Poland.

To wyśmienita informacja dla polskiej gospodarki i pracowników fabryki GM w Gliwicach, bowiem właśnie tam powstaje astra pięciodrzwiowa, czyli najpopularniejsza (najczęściej zamawiana) odmiana tego modelu w Europie. Do rekordowej kwoty wlicza się także odmiana kombi montowana w Wielkiej Brytanii.

- Obiecaliśmy wielki hit w klasie kompaktów i dotrzymaliśmy słowa. Dzięki licznym innowacjom, rzadko spotykanym w tym segmencie, najnowsza generacja astry i astry sports tourer to nasz kolejny bestseller - komentuje Karl-Thomas Neumann, dyrektor generalny firmy Opel.

Przypominamy, że w astrze zastosowano absolutną nowość w tym segmencie, czyli matrycowe światła LED IntelliLux. System składa się 16 segmentów diodowych - po 8 z każdej strony pojazdu. Jak to działa? Bez wdawania się w techniczne zawiłości - elektronika tak steruje snopem świateł, by ich zasięg był jak największy nawet przy dużym ruchu (rozwiązanie doświetla pobocze lub sąsiedni pas ruchu bez oślepiania innych kierowców). Producent twierdzi, że dzięki temu rozwiązaniu kierowca może dostrzec ew. przeszkody nawet o 40 metrów wcześniej.

Kompaktowy opel jest też pierwszym modelem tej marki oferowanym od początku obecności na rynku z systemem Opel OnStar, czyli "osobistym opiekunem kierowcy" - taki anioł stróż wezwie pomoc w razie awarii lub wypadku, lub ułatwi lokalizację a nawet unieruchomienie skradzionego auta.

Z najnowszych danych firmy analitycznej Jato Dynamics wynika, że w pierwszych siedmiu miesiącach 2016 roku na nowe auto z Gliwic zdecydowało się 129 691 europejskich kierowców. Zdaniem fachowców to wynik aż o 26 proc. lepszy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, to także największy wzrost w pierwszej 10 notowania JD.