Arrinera Automotive S.A. podczas targów Warsaw Moto Show 2015 ogłosiła, że na bazie pierwszego polskiego supersamochodu arrinera hussarya powstaje... pierwszy polski samochód wyścigowy arrinera GT4. 

- Arrinera hussarya GT4 otwiera w spółce nowy etap oraz nowy wymiar projektu supersamochodu arrinera hussarya. Motorsport ma być dla firmy poligonem doświadczalnym, a zdobyta wiedza oraz doświadczenie zostanie zastosowane w dopracowaniu modelu drogowego arrinera hussarya. Uważam, iż jest to najlepsza droga rozwoju dla pierwszego polskiego supersamochodu - powiedział dziennik.pl Łukasz Tomkiewicz, prezes firmy Arrinera Automotive.

Wiadomo, że prace nad nowym modelem arrinera GT4 są już na finiszu. Twórcy auta nie ujawnili ostatecznego wyglądu, ale zdecydowali się uchylić rąbka tajemnicy i pokazać, pierwszą polską wyścigówkę w wersji 3D. Wirtualne auto prezentowano na zeskanowanym wcześniej torze Slovakia Ring. Dziennik.pl zdobył pierwsze wizualizacje fragmentów nowego auta.

- Na zobaczenie całego samochodu na żywo musimy poczekać do 14 stycznia 2016 roku podczas Autosport International The Racing Car Show w Birmingham. To tam zaprezentujemy światu wyścigowy samochód arrinera hussarya GT4 - mówi nam Tomkiewicz.

Jak powstał drugi nowy samochód?

Wiadomo, że w 2015 roku do projektu Arrinery dołączył Grzegorz Pękała, doradca i ekspert najważniejszych firm motoryzacyjnych specjalizujących się w wyścigach samochodowych takich jak, między innymi Mosler Europe, Lotus MotoSport i innych. To właśnie pod jego kierownictwem zespół Arrinera Hussarya Racing stworzył samochód wyścigowy arrinera hussarya GT4. 

- Arrinera hussarya GT4 jest samochodem wyścigowym o wyjątkowej stylistyce. Już w niedługim czasie, udowodnimy na torze, na co stać naszą polską wyścigówkę. Mam nadzieję, że ten samochód będzie rozpalał emocje i zmysły miłośników motoryzacji - powiedział szef działu technicznego - Grzegorz Pękała.

Nadwozie oraz elementy aerodynamiczne zostały opracowane wspólnie z Politechniką Warszawską pod przewodnictwem profesora Janusza Piechny. Ich zadaniem jest wytworzenie jak najlepszego docisku do podłoża, przy jak najmniejszej utracie prędkości i przyspieszenia.

W arrinera hussarya GT4 umieszczono centralnie silnik 6.2 V8, który generuje 450 KM i ponad 580 Nm. Napęd trafia na tylną oś. Jednostka napędowa współpracuje z sekwencyjną sześciobiegową skrzynią sterowaną półautomatycznie przy pomocy łopatek przy kierownicy.

Plany?

W 2016 roku mają trwać testy arrinery hussarya GT4, w tym także w warunkach prawdziwych wyścigów. Polska spółka planuje udział nowego auta w wyścigach w klasie open, takich jak Seria 24h, Super Challenge Pirelli czy Britsh GT Championship.

Trwają rozmowy z potencjalnymi kierowcami. Spółka nie chce ujawniać jeszcze konkretnych nazwisk, ale z pewnością będzie to polski kierowca.